شناسهٔ خبر: 35444630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

جوهره اصلی اقتدار کشور در ۴۰ سال گذشته مقاومت بوده است

آیت الله علم الهدی گفت: جوهره اصلی اقتدار کشور در ۴۰ سال گذشته مقاومت بوده و منشاء تمام اینها سیدالشهدا(ع) است، اگر این چنین معلمی و عاشورایی نداشتیم مسلما وضعیتی اینگونه نداشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» امروز(۲۹ شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: خداوند استکبار در عمل را تقبیح می‌کند، خداوند می‌خواهد انسان وظیفه بندگی‌اش را انجام دهد و صرفا امیدوار به فضل پروردگار باشد، انسان با ۱۰ سال عبادت و روزه و اعمال مستحبی و خیرات، هستی‌اش را نیز در راه خدا می‌دهد اما ناگهان گناه می کند.

 

امام جمعه مشهد بیان کرد: صحبت‌های آزادگان دفاع مقدس را بنشینید و بشنوید چه می‌گویند، اگر اینها مقاومت نمی‌کردند وضع ما به طریق دیگری بود، در داخل کشور به مدت ۸ سال جنگ طول کشید، حتی روزی گلوله و لوله توپ نداشتیم تا انتهای جنگ که پیروز شدیم و موشک ساز بیرون آمدیم، اگر مقاومت رزمندگان و فرماندهان ما نبود چه می‌شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: جوهره اصلی ما در تمام این سال‌ها مقاومت بود، این را از کجا آموختیم، در دنیا سابقه ندارد که مردم عادی ۴۰ سال این گونه مقاومت کنند و بایستند، منشاء تمام اینها سیدالشهدا(ع) است که آموزگار مقاومت است، اگر چنین معلمی و عاشورایی نداشتیم مسلما چنین وضعیتی نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه ۸ سال رزمندگان ما با این الگو ایستادند، گفت: امروز مسئله ایران مسئله یک کشور در محدوده جغرافیایی خاص نیست، ۳۹ سال قبل فرودگاه مهرآباد را بمباران کردند و از مرز غربی و جنوب غربی حمله کردند و در فاصله چند روز ۱۵۰۰ کیلومتر خاک ما در معرض تجاوز دشمن قرار گرفت.

 

امام جمعه مشهد اظهارداشت:حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن و جبهه وطنی سوریه و جهاد اسلامی فلسطین و حماس فلسطین و حزب الله لبنان، همه ایران است، سید مقاومت اعلام کرد که مقاومت در منطقه یک امام دارد و آن امام، مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: شنبه گذشته انصارالله یمن، ۱۰ پهپاد ارسال کرد و در منطقه بقیق پالایشگاه نفت آرامکو بود که روزی ۷ میلیون بشکه در این پالایشگاه تصفیه می‌شد و پهپادها این پالایشگاه را با خاک یکسان کردند، روزی ۵ میلیون بشکه از تولید نفت عربستان کم شد و برای آنکه جواب طلبکارانش را بدهد مجبور شد از عراق نفت بخرد و آمریکا که در هیچ شرایطی حاضر به باز کردن مخازن استراتژیک خودش نمی‌شد و آن را ابزار آقایی خود در دنیا می‌دانست، مجبور شد مخازن را باز کند تا قیمت نفت تعدیل شود اما بازهم ۲۰ درصد قیمت نفت افزایش یافت.

 

آیت الله علم‌الهدی تاکید کرد: این ضربه را انصارالله یمن زد و آمریکای نادان می‌گوید این کار ایران بوده است، اینها می‌خواهند سر دنیا را کلاه بگذارند، رادار که از یک طرف چک نمی‌کند و ۴ طرف آسمان را تحت کنترل دارد می‌‌گویند پهپاد را ایران فرستاده تا ایران را متهم کنند، فکر کرده‌اید مرزهای این کشور را متهم می‌کنید، امروز ایران محور مقاومت در منطقه است، یعنی شما بخواهید تجاوز کنید، اسرائیل نصف روزه، خاک شده است.

نظر شما