شناسهٔ خبر: 35443971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

۷۸۰ هزار دانش آموز آذربایجان شرقی مهرماه به مدرسه می روند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تحصیل ۷۸۰ هزار دانش آموز استان همزمان با مهرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، جعفر پاشایی، با اشاره به تعداد دانش آموزان استان ابراز داشت: امسال تعداد ۷۸۰ هزار نفر دانش آموز وارد مدرسه می شوند که در ۸ هزار و ۲۰۰ مدرسه و ۳۶ هزار کلاس درس مشغول تحصیل خواهند شد.

وی افزود: ستاد استقبال از مهر در استان آذربایجان شرقی از ۲۳ تیرماه امسال تشکیل شد که رضایتمندی اولیا و مربیان در اولویت برنامه ها بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حدود ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر معلم و مدیر و ۱۰ هزار کارکنان آموزش و پرورش به دانش آموزان خدمات می دهند که ساماندهی آن ها و تجهیزات مدارس رسالت سنگینی است.

پاشایی در ادامه با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان تصریج کرد: امسال جزو سال هایی بود که حدود ۳ هزار نفر معلم بازنشسته داشتیم، در مهرماه امسال تقریبا هزار و ۲۵۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم وارد دستگاه تعلیم و تربیت می شوند.

وی با اشاره به اینکه بابت کمبود نیروی انسانی نگرانی نداریم، ادامه داد: با تعیین تکلیف استخدام نهضتی ها و حق التدریسی ها، هزار و ۶۲۰ نفر نیز برابر قانون از نهضت سوادآموزی ها و حق التدریسی ها سازماندهی شده و پذیرش شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به تغییر برخی کتب درسی، تصمیم گرفته شده روزهای پنجشنبه  و جمعه هر هفته، معلمان جدید توانمندسازی شده و آموزش داده شوند.

پاشایی اذعان داشت: براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، در پایان مهرماه امسال به شکل استخدامی، آزمون اخذ شده و با گذراندن دوره های آموزشی، افراد جدیدی به صورت استخدام آزاد وارد بدنه تعلیم و تربیت می شوند.

وی همچنین با تشریح روند اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش در استان گفت: برای مهرماه امسال ۷۱ پروژه آموزشی همزمان با بازگشایی مدارس افتتاح می شود اما برخی مدارس و کلاس ها در اولویت بهسازی هستند، ۱۰۰ میلیارد تومان آورده خیرین در استان آذربایجان شرقی است که در هیچ کدام از استان ها اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ادامه داد: مدرسه خشتی و گلی در استان آذربایجان شرقی نداریم و اگر در جایی چنین مدرسه ای وجود داشته باشد حتی در صورت نیاز، باید تخریب شده و مدرسه ایمن احداث شود.

پاشایی تصریح کرد: ۳ مدرسه به صورت شبانه روزی با همکاری فرمانداری اسکو برای مهرماه امسال در شهر جدید سهند در حال احداث است.

وی در بخش دیگری از روند افزایشی تعداد دانش آموزان خبر داد و اظهار داشت: تعداد دانش آموزان استان آذربایجان شرقی یک درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بر ضرورت مهارت آموزی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: روند توجه به رشته های فنی حرفه ای و کاردانش در سراسر کشور و آذربایجان شرقی بهبود پیدا کرده و مردم از این مراکز کارآفرینی استقبال می کنند.

پاشایی افزود: از خیرین می خواهیم که بیشترین سرمایه گذاری و ساخت و ساز را در حوزه هنرستان ها انجام دهند، مسیر هنرستان ها کوتاه ترین و راحت ترین راه برای رسیدن به اشتغال و کارآفرینی است.

وی همچنین با ابراز رضایت از همکاری های بین بخشی آموزش و پرورش استان با سایر دستگاه ها عنوان کرد: آموزش و پرورش همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی دارد و تلاش می کنیم از همه ظرفیت های موجود در استان اعم از زمین های چمن و سالن های ورزشی و استخرها استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه ریزی در بخش دانش آموزی و همکاران در جهت رفاه آن ها تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی یکی از مقاصد سفر فرهنگیان سراسر استان بود، حتی در تابستان چندبار تعداد مراکز را افزایش دادیم.

پاشایی افزود: امروز دنیا در مسیر آموخته های خارج از مدرسه و همراه با اردو و دست ورزی دانش آموزان حرکت کرده است و ما نیز باید در این مسیر گام برداریم، دانش آموزان در طول سال به اردوهای درون مدرسه ای، درون منطقه ای و کشوری اعزام می شوند.

وی در پایان بر ضرورت روان سازی ارتباط خانه و مدرسه تاکید کرد و اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت بدون حضور اولیای دانش آموزان موفق نخواهد بود و منظور از حضور، کمک مردمی نیست، اولیای دانش آموزان برای انتقال میزان یادگیری دانش آموزان به خانه و معلمان، با مدارس در ارتباط تنگاتنگ باشند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما