شناسهٔ خبر: 35443584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آیت الله علم الهدی: دشمن تجاوز کند، اسراییل با خاک یکسان می‌شود

امام جمعه مشهد گفت: امروز ایران، محور مقاومت در منطقه است، اگر دشمن بخواهد تجاورکند، اسرائیل نصف روزه با خاک یکسان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در هفته قبل بیان کردیم که 2 عامل برای غصب خدا وجود دارد که انسان مؤمن باید از این 2 عامل در مسیر تقوا باید اجتناب کند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عامل اول بی اعتنایی به خدا است، ادامه داد: عامل دوم، استکبار در عمل، به معنای خودبزرگ بینی است؛ که سه مصداق در زندگی انسانها دارد.

وی با بیان اینکه اولین مصداق آن، خودبرتربینی در نژاد و تبار است، یادآور شد: مورد دوم استکبار، استکبار در طبقات اجتماعی است و افراد به خاطر پول و ثروت و توان بالای اقتصادی خودشان را در طبقه برتر از مردم دیگرمی‌دانند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: استکبار در طبقات اجتماعی و  اینکه انسان خود را در طبقه برتر نسبت به دیگران احساس کند، در مقابل استضعاف است که دیگران به خاطر مقابله با قدرت ضعیف شمرده می شوند.

امام جمعه مشهد سومین شکل استکبار را، استکبار در عمل دانست و تصریح کرد: در این نوع استکبار، انسان چنین پندارد که به خاطر اعمال خیر و رعایت اصول دین در طبقه برتر حامعه وجود دارد، این از عوامل عضب خدا است، شیطان به دو استکبار مبتلا شد، شیطان هم خودش را از نژاد برتر می دید و هم استکبار در عمل داشت و به خاطر عباداتی که انجام داده بود فکر می‌کرد از نظر عمل خیلی کار کرده است.

آیت الله علم الهدی عنوان‌کرد: سجده به انسان، سجده در مقابل عظمت خدا بود، استکبار در عمل این است که انسان خیلی زود از خودش راضی می شود، با کوچک‌ترین کاری فکر می‌کند کسانی که این کارها را نکرده‌اند از او عقب‌تر هستند، خدا استکبار در عمل را نمی‌پسندد.

وی ضمن بیان اینکه انسان باید امیدش به فضل پروردگار باشد، اظهار کرد: انسان هستی خود را در راه خدا می‌دهد، اما یک هفته به آخر عمرش می‌لغزد و خود را در گودال جهنم می‌اندازد و همه عبادت‌هایش پوچ می‌شود.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: کافر عمر خودش را در فساد به سر برده و با دیگر با خدا حرفی ندارد، کسی‌ که به دهنش مهر می‌زنند تا حرف نزند امثال ما هستیم، تا نگوییم چند سفر کربلا رفتیم، نگوییم ما چنین و چنان کردیم، مهر می‌زنند تا این حرف‌ها را نگوییم، در آن روز دست و زبان و جوارح ما می‌گویند که چه کردیم.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد:گاهی از اوقات وقتی برمی‌گردیم و عمر را نگاه می‌کنیم، می‌فهمیم که اگر دست غیبی خدا نبود که ما را عبور دهد، الآن این که هستیم نبودیم، حالا امروز در مقابل این خدا بگوییم که من چه کردم؟!

وی افزود: بنده ای که الطاف خدا را نادیده می‌گیرد و به فضل خدا امید ندارد و امیدش به اعمال خودش است، مورد غضب خدا است و این استکبار در عمل است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس را پیش رو داریم و بعد از ۳۹سال آغاز جنگ تحمیلی و حرکت حماسه آفرین رزمندگان است؛ مسأله اول مقایسه امروز ما با ۳۹سال گذشته و مسئله دوم(که مسئله اصلی است) اینکه باید ببینیم عامل اصلی این پیشرفت چه بوده و از کجا سرچشمه گرفت.

امام جمعه مشهد متذکر شد: عاملی که ما را از ۳۹سال قبل به امروز رساند و جوهره اصلی بود، مقاومت بود، بین اسرا، علما و اولیاء خدا بودند و اگر بنا بود که زیر دست بعثی‌ها مقاومت نمی‌کردند، امروز اوضاع ما تفاوت داشت.

وی با اشاره به اینکه در داخل کشور هشت سال این جنگ طول کشید، یادآور شد: ما حتی گلوله توپ نداشتیم، ولی در انتها پیروز شدیم و موشک‌ساز بیرون آمدیم، اگر مقاومت مردم و فرماندهان نبود، نتیجه عوض می‌شد.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: ممکن است الآن نظریه‌های جوانان متفاوت باشد و تحلیل درستی از این اتفاقات نداشته باشند،کسانی که در این ۳۹ سال بوده‌اند و کنار ستون خیمه این نظام ایستاده بودند، می‌فهمند که جوهره مقاومت، عامل اصلی این پیشرفت بود.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در دنیا سابقه ندارد که مردم عادی، ۴۰سال این‌گونه مقاومت کنند، این جوهره فداکاری و دفاع از سیره سید الشهدا(ع) و اهل بیتش بود، آن‌ها آموزگار مقاومت بودند، اگر این آموزه‌ها نبود، ما در طی ۳۹سال مقاومت از آن جا به اینجا نمی رسیدیم.

وی ضمن بیان اینکه مقاومت ۸۴ زن و بچه الگوی ما شد و نتیجه وضعیت الآن ما شد، متذکر شد: امروز مسأله ایران، مسأله حدود و مرزهای جمهوری اسلامی نیست، امروز حشد الشعبی، انصارالله، حزب الله، حماس، جبهه وطنی فلسطین همه ایران هستند، سید حسن نصرالله اعلام کرد که مقاومت در منطقه یک امام دارد و آن هم آیت الله خامنه ای است.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: هفته گذشته ۱۰ پهپاد انصار الله، آرامکو را را بمباران کردند، فروش نفت عربستان روزی پنج میلیون بشکه سقوط کرد و حالا کار به جایی رسیده که عربستان از عراق نفت می خرد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آمریکایی که حاضر نمی‌شد مخازن استراتژیک خودش را باز کند، الآن آنها را باز کرده تا قیمت نفت را تعدیل کند، ولی باز هم ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است، این ضربه را انصارالله وارد کرد.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند کار ایران بود و ما مشغول شمال بودیم، ولی این‌ها از جنوب آمدند! اینها حرف‌هایی است که مردم را سرگرم کنند، امروز ایران، محور مقاومت در منطقه است، اگر شما بخواهید تجاورکنید اسرائیل نصف روزه با خاک یکسان شده است.

انتهای پیام/ 70068

نظر شما