شناسهٔ خبر: 35442663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذربایجان غربی

برگزاری بیش از یک هزار برنامه مختلف در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: یکهزار و ۲۰۰ برنامه مختلف در طول هفته دفاع مقدس در این استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ،سرهنگ جلیل وحیدی گفت: به همین مناسبت هفت کمیته در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از یک ماه پیش در این استان تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری ۷۹ برنامه شاخص در سطح استان افزود: این برنامه‌ها با همکاری سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، امور بانوان استانداری، اداره کل تامین اجتماعی نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد:  در ۳۱ شهریور و اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در سطح استان برگزار خواهد شد که این رژه در شهر ارومیه از ساعت ۸ صبح  اجرا می‌شود. 
وی عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدای نیروهای مسلح، افتتاح نمایشگاه فرهنگی با بیش از ۵۰ غرفه ، برنامه‌های رونق تولید توسط شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی، برگزاری مسابقات رالی جانبازان و معلولان، شرکت در نماز جمعه و تجلیل از فرماندهان دوران دفاع مقدس را  از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی عنوان کرد.
سرهنگ وحیدی ادامه داد: در طول این هفته همچنین ۶۰ واحد منزل مسکونی برای نیازمندان در شهرستان‌های میاندوآب، شاهین‌دژ و ارومیه با ۲۴ میلیارد ریال هزینه واگذار می‌شود.
وی گفت: به همین مناسبت ۲۰ گروه جهادی با تخصص‌های مختلف نیز به مناطق محروم استان اعزام و به ساکنان این مناطق خدمات‌رسانی خواهند کرد.

آذربایجان‌غربی با تقدیم ۱۲ هزار شهید، ۱۷ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده سرافراز سهم بارزی در هشت سال دفاع مقدس در کشور داشته است. 
رشادت‌های دلاورمردان آذربایجان غربی در برخی عملیات مهم چون عملیات ثامن الائمه، فتح المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر، خیبر، بدر، کربلا در تاریخ سراسر ایثار و شهامت و جانفشانی هشت سال دفاع مقدس کشور ثبت شده است. 
نقش شهیدان مهدی و حمید باکری در دفاع مقدس خود حدیثی دیگر است که بدون رشادت این دلیرمردان پرورش یافته در خاک آذربایجان‌غربی، پیروزی در عملیات خیبر و بدر تقریبا مشکل می‌نمود. 
این استان همچنین محل شهادت سرداران بزرگی چون برادران زین‌الدین، شهید بابایی، شهید کاظمی، شهید بروجردی، شهید کاوه و دیگر سرداران بزرگ عرصه های هشت سال دفاع مقدس بوده است. 
در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد و این روز آغاز هفته دفاع مقدس است.

نظر شما