شناسهٔ خبر: 35441946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار نماینده عراقی؛ بازگشایی گذرگاه مرزی با سعودی باعث ورود عناصر داعش خواهد شد

یک نماینده عراقی اعلام کرد که بازگشایی گذرگاه مرزی «عرعر» بین عربستان سعودی و بغداد، خطر واقعی برای عراق محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «محمد الصیهود» نماینده عراقی و عضو ائتلاف «دولة القانون» نسبت به بازگشایی گذرگاه مرزی «عرعر» با عربستان سعودی هشدار داد.

الصیهود به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که بازگشایی این گذرگاه، «خطر واقعی برای عراق است».

وی تصریح کرد که احتمال دارد از این گذرگاه «برای عبور عناصر داعش به خاک عراق و حمایت از عناصر حاضر در کشور (عراق) استفاده شود».
این نماینده عراقی از دولت عراق خواست که در برهه کنونی، در خصوص افتتاح این گذرگاه، شتابزده عمل نکند؛ زیرا این مسئله تبعات خطرناکی دارد.

«کاظم العقابی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی در جریان یک نشست بین مسئولان سعودی و عراقی که در مقر وزارت حمل و نقل عربستان برگزار شد، اعلام کرد که زیرساخت‌ای این گذرگاه تا 40% تکمیل شده است.

العقابی همچنین اعلام کرد که اواسط اکتبر آتی، این پروژه به صورت کامل اجرایی خواهد شد.

در همین ارتباط، «فالح الخزعلی» نماینده ائتلاف «الفتح» و عضو کمیسیون انرژی در پارلمان عراق اظهار داشت که «عراق در تلاش است روابط متوازنی با عربستان سعودی داشته باشد، ولی سعودی، هیچ سود قابل ذکری برای عراق ندارد».

وی اظهار داشت که عربستان در حال حاضر بر لوله نفتی دریای سرخ سیطره دارد و حق و حقوق عراق در این زمینه را پرداخت نمی‌کند.

این نماینده عراقی در پایان اعلام کرد که «حیدر العبادی نخست وزیر پیشین [عراق] اعلام کرد که پنج هزار انتحاری [از عربستان] وارد عراق شدند و خود را منفجر کردند؛ مسئله‌ای که بیانگر سطح تعامل سعودی با عراق است».

انتهای پیام/م
 

 

برچسب‌ها:

نظر شما