شناسهٔ خبر: 35440160 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرایط تغییر رشته دانش‌آموزان چیست؟

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم درباره ضوابط تغییر رشته در متوسطه دوم توضیح داد.

صاحب‌خبر -

احمد سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند ثبت نام دانش‌آموزان پایه دهم  برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون در زمان اوج ثبت‌نام‌ها قرار داریم و بر اساس هدف‌گذاری‌ها باید تا پایان برنامه ششم توسعه آموزش‌های مهارتی سهمی ۵۰ درصدی در پوشش تحصیلی داشته باشند امسال در برنامه‌ها پوشش ۳۷/۳۵ درصدی را در نظر گرفتیم که این هدف‌گذاری سالیانه تا امروز محقق نشده است.

او ادامه داد: البته تعدادی از دانش‌آموزان در سامانه سناد هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند، اما به هر طریق باید طبق هدف‌گذاری‌های سالیانه پیش رویم تا مطابق ماده ۶۶ برنامه ششم تا پایان سال ۱۴۰۰ به پوشش ۵۰ درصدی برسیم.

سلطانیان درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان قبولی شهریور گفت: این دانش‌آموزان همانند دانش‌آموزان قبولی خرداد بعد از کسب نمره قبولی در مدارس ثبت‌نام می‌شوند و با توجه به کسب نمرات تخصصی می‌تواند رشته‌ای خاص را برای تحصیل انتخاب کنند و روند هدایت تحصیلی برای این دانش‌آموزان با دیگران تفاوتی ندارد.

بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از توزیع کتاب‌های درسی/ شرایط برای ثبت سفارش موردی

تهیه دستورالعمل‌های مجزا برای تغییر رشته

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم درباره روند تغییر رشته گفت: برای تغییر رشته دانش‌آموزان دو دستورالعمل در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه این فرایند برای دانش‌آموزان متوسطه دوم انجام می‌شود شرایط از دهم به یازدهم و پایه یازدهم به دوازدهم متفاوت است.

او ادامه داد: در تغییر رشته از پایه دهم به یازدهم هر دانش‌آموزی که خواهان تغییر رشته و شاخه باشد باید در ۴ عنوان درسی متناسب با رشته مقصد آزمون داده و در صورت موفقیت امکان تغییر رشته دارد.

سلطانیان افزود: افراد در تغییر رشته از پایه یازدهم به دوازدهم تنها دانش‌آموز در شاخه نظری امکان تغییر رشته دارد و باید دروس به رشته مبدأ را حداکثر تا پایان دوره تحصیلی خود بگذراند.

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه دوم در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ابلاغ دستور العمل تطبیقی دانش‌آموزان بزرگسال در نظام آموزشی جدید هم اشاره و اظهار کرد: دستورالعمل جدید با توجه به تغییر روال آموزشی به مدارس ارسال شده است و منطبق با نظام آموزشی جدید انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما