شناسهٔ خبر: 35440134 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بررسی تولیدات مناسبتی در تلویزیون؛

نبود زمان کافی مهم ترین مشکلِ ساخت سریال های مناسبتی است

امیرعباس پیام نویسنده آثاری چون«آنام»، «موج و صخره»، «گلشیفته»، «مامور بدرقه»، «درحاشیه2» و... با اشاره به مشکلات تولید سریال های مناسبتی گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که در ساخت سریال های مناسبتی وجود دارد و همیشه هم مورد بحث بوده اما حل نمی شود نبود زمان کافی و مناسب برای نویسنده، تهیه کننده و کارگردان برای تولید کار است.

صاحب‌خبر -

امیرعباس پیام نویسنده تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا با اشاره به تولید آثار مناسبتی در تلویزیون گفت: ساخت سریال های مناسبتی برای تلویزیون کار بسیار سختی است و دلیل این سختی نبودن زمان کافی برای نگارش فیلمنامه و تولید است.

وی ادامه داد: برای مثال همین امسال اوایل مردادماه یک تهیه کننده ای با من تماس گرفت که برای محرم امسال فیلمنامه ای بنویسم. طبیعی است یک ماهه نمی توان قصه و طرح پیدا کرد، آن را نوشت و تحویل داد. قطعا اینگونه کار  کردن خوب از آب در نمی آید و نتیجه می شود همین سریال های بی کیفیت و ضعیفی که می بینیم.

نویسنده سریال «آنام» مهم ترین مشکل در ساخت سریال های مناسبتی را نبود زمان کافی دانست و بیان داشت: همیشه این بحث در سازمان مطرح بوده اما نمی دانم چرا حل نمی شود. ما هرسال مناسبت هایی مثل عید نوروز، ماه محرم، ماه رمضان، دهه فجر و... داریم اما همیشه هرسال به نویسنده و تهیه کننده و کارگردان دیر سفارش کار داده می شود.

پیام در ادامه افزود: به نظر من تنها مشکل تولید اینگونه آثار مشکلات مدیریتی است. برای مثال من اردیبهشت طرحی را برای عید نوروز سال آینده به سازمان ارائه می دهم اما بررسی نمی شود و نهایت آبان ماه می گویند فیلمنامه بد نیست بسازید. در این شرایط است که برای نویسنده تایم طلایی از دست می رود و نمی تواند به موقع و با تمرکز فیلمنامه بنویسد.

امیرعباس پیام

نظر شما