شناسهٔ خبر: 35440095 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد سرمربی تیم ملی جودو از کم توجهی به ورزش ناشنوایان

پاداش قهرمانی در المپیک ناشنوایان؛ فقط ۲ سکه!

90047

سرمربی تیم ملی جودو ناشنوایان اعزامی به بازیهای آسیایی هنگ‌کنگ گفت: کسب عنوان قهرمانی در هنگ‌کنگ هدف اصلی جودوکاران ناشنواست، اما قهرمانی زمانی محقق می‌شود که ورزشکاران ناشنوا مورد توجه مسوولان قرار بگیرند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا لوئی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از وضعیت جودوکاران ناشنوا اعزامی به بازیهای آسیایی هنگ‌کنگ اظهار کرد: برای آماده‌سازی جودوکاران ناشنوا اعزامی به بازیهای آسیایی از ابتدای سال ۶ مرحله اردو برگزار کردیم که در این ۶ مرحله از ۲۰ جودوکار حاضر در اردو در نهایت ۸ نفر از جمله مهرداد بوداغی و مسعود سفیدی در ۶۰- کیلوگرم، علی سلحشوری در ۶۶- کیلوگرم، امیر دفتری در ۷۳- کیلوگرم، کرم علی دهقان در ۸۱- کیلوگرم، حسین الله کریمی در ۹۰- کیلوگرم، مهرداد حبیبی در ۱۰۰- کیلوگرم و مسعود رستگار در ۱۰۰+ کیلوگرم برای هنگ‌کنگ گزینش شدند که البته در وزن ۶۰- کیلوگرم از بین بوداغی و سفیدی تنها یک نفر را می‌توانیم به این مسابقات اعزام کنیم.

وی گفت: در حال حاضر جودوکاران از نظر آمادگی بدنی در شرایط خوبی بسر می‌برند و سعی داریم در ۲ اردوی باقی مانده جودوکاران را به حداکثر قدرت و توان برسانیم تا بهترین عملکرد را در هنگ‌کنگ داشته باشند.

سرمربی تیم ملی جودو ناشنوایان خاطرنشان کرد: در بازیهای آسیایی ۲۰۱۵ چین تایپه با کسب ۲ مدل طلا، ۲ نقره و ۲ برنز نایب قهرمان شدیم اما در این دوره هدف‌گذاری ما کسب عنوان قهرمانی است. هر چند با وجود حریفانی همچون کره‌جنوبی، ژاپن و مغولستان برای قهرمانی کار سختی را پیش رو داریم اما با انگیزه و روحیه بالایی که جودوکاران ناشنوا دارند کسب قهرمانی دور از دسترس نیست.

سرمربی تیم ملی جودو ناشنوایان با اشاره به پایین بودن میزان جوایز مدال آوران ناشنوا افزود: بیشتر ورزشکاران ناشنوا به دلیل حضور طولانی مدت در اردوهای آمادگی پس از بازگشت از بازیهای آسیایی از کار بیکار می‌شوند. این در حالی است که میزان جوایز آنها پس از مدال آوری به حدی پایین است که دیگر انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت ورزشی خود ندارند و سرخورده می‌شوند. به طوری که در المپیک ۲۰۱۷ ترکیه میزان جوایز مدال آوران در حد یک یا دو سکه بود که جبران تلاش‌ها و زحمات آنها نبود. امیدوارم مسوولین ورزش کشور راهکاری بیاندیشند که ورزشکاران ناشنوا نیز همانند افراد سالم دیده شوند.

لوئی مقدم پیرامون این پرسش که در چه وزنهایی امید به کسب مدال داریم، تصریح کرد: در تمام اوزان شانس کسب مدال داریم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر برگزاری اردوها با مشکل خاصی مواجه بودید یا خیر؟ گفت: شرایط تا به امروز راضی‌کننده بوده و مشکل خاصی برای برپایی اردوهای تدارکاتی از نظر امکانات و تجهیزات نداشتیم. تنها مشکل ورزشکاران ناشنوا در شرایط کنونی این است که از سوی مسوولین بهای لازم به آنها داده نمی‌شود و مورد توجه قرار نمی‌گیرند. متاسفانه جوایز مدال آوران ناشنوا اشل خاصی ندارد و مسوولین در پیش‌بینی جوایز سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما