شناسهٔ خبر: 35440079 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ثبت نام سلبریتی مشهور برای سفر به مریخ/ عکس

یکی از بازیگران مشهور هالیوود در لیست علاقه‌مندان به سفربه سیاره مریخ قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سلبریتی مشهور هالیوودی، برد پیت با حضور در برنامه تلویزیونی ناسا نام خود را جزو علاقه مندان به سفربه سیاره سرخ ثبت کرد.

 
برد پیت درمصاحبه با جنیفر تروسپر، سر مهندس پروژه مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ نام خود را جزو لیست علاقه‌مندان به مریخ که قرار است بر روی یک تراشه همراه مریخ نورد به سیاره سرخ ارسال شود قرار داد.  ناسا از چندین ماه پیش فراخوانی برای ثبت نام علاقه‌مندان به ثبت نام خود بر روی تراشه برگزار کرده است و تنها ۱۰ روز باقی مانده است تا این مهلت تمام شود.

به گفته محققان، کار ساخت و تکمیل مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ به اتمام رسیده و تمامی قطعه‌های آن متصل شده اند. مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ این روز‌ها آخرین آزمایش‌های خود را پشت سر می‌گذارد و به گفته دانشمندان درماه جولای سال ۲۰۲۰ از پایگاه کیپ کاناورال آمریکا به فضا پرتاب می‌شود.

به گفته مقام‌های ناسا تا کنون بیش از ۹.۴ میلیون دوست دار فضا از سراسر دنیا در این طرح ثبت نام کرده و نام خود را به ثبت رسانده اند. بنا بر پیش بینی‌ها مریخ نورد مارس ۲۰۲۰ درفوریه ۲۰۲۱ درون دهانه Jezero در سیاره مریخ فرود می‌آید و ماموریت خود را از آنجا شروع می‌کند.

هدف اصلی از ارسال مریخ نورد مارس 2020، بررسی و یافت نشانه هایی از حیات گذشته درسیاره مریخ است.

مریخ نورد مارس 2020 حدود 1040 کیلوگرم وزن دارد و می تواند به بررسی وضعیت آب و هوایی و زمین شناختی سیاره مریخ بپردازد.

این مریخ نورد قراراست نمونه هایی از سنگ و خاک سیاره مریخ را جمع آوری کند که در آینده با استفاده از نوعی موشک تعبیه شده در سیاره مریخ به کره زمین برای انجام مطالعه های بیشتر برگردانده خواهد شد.

 

ناسا برای ایجاد علاقه مندی بین افراد به سفرهای فضایی به ویژه سفربه مریخ نوعی طرح ابتکاری به وجود آورده است و بنا برآن به افرادی که نام خود را بر روی مریخ نوردهای کنونی و پیشین این سازمان ثبت کرده اند برگه ای می دهد که بر روی آن میزان کیلومتر سفر آنها به طور نمادین در فضا ثبت می شود.

 

درماموریت سطح نشین اینسایت بیش از دو میلیون نفر درسایت ناسا نام نویسی کردند و مریخ نورد با دو تراشه سیلیکونی سایز میکرو حاوی نام دوستداران فضا به مریخ ارسال شد.

 

نظر شما