شناسهٔ خبر: 35440004 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

از زاویه نگاه پرس تی وی؛

واکاوی وعده های انتخاباتی نتانیاهو

مروری بر برنامه های انتخاباتی نتانیاهو از جمله وعده او برای الحاق بخش های دیگری از سرزمین های فلسطینان به سرزمین های اشغالی عنوان موضوعی است که در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (MidEasTream) از شبکه پرس تی وی به آن پرداخته می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه با اشاره به وعده های اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق دره رود اردن در کرانه باختری و شمال بحر المیت به سرزمین های تحت اشغال این رژیم در صورت پیروزی در انتخابات، تلاش های وی برای پیروزی در انتخابات و واکاوی وعده های انتخاباتی وی در ارتباط با سرزمین های فلسطینیان را مورد نقد و بررسی قرار می دهد.

این برنامه همچنین با نگاهی به واکنش محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال وعده های انتخاباتی نتانیاهو به بحث پیرامون هشدار وی درخصوص لغو تمامی توافقنامه ها با این رژیم درصورت عملی شدن وعده اخیر نتانیاهو می پردازد.

در بخش دیگر این برنامه تصمیم پنتاگون برای اعزام نیروهای بیشتر به سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این خصوص ضمن اشاره به تصمیم آمریکا برای اعزام 150 نیروی نظامی به بخش های شمالی سوریه که نشان دهنده عقب نشینی از تصمیم ترامپ در ماه دسامبر مبنی بر خروج نظامی آمریکا از این کشور است، گفت و گو پیرامون پیامدهای حضور نظامی آمریکا در سوریه و تاثیر آن بر وضعیت دیگر کشورهای منطقه، واکاوی دلایل و اهداف پشت پرده تصمیم آمریکایی ها برای اعزام نیروی نظامی به سوریه و واکنش ترکیه در قبال تصمیم آمریکا برای اعزام نیرو به سوریه صورت خواهد گرفت.

 این در حالی است که  بامداد امروز چهارشنبه،رئیس ائتلاف «آبی و سفید» مدعی شد نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی در انتخابات فلسطین اشغالی شکست خورده است. همچنین نتایج رسمی انتخابات فلسطین اشغالی هنوز منتشر نشده، اما نتایج به دست آمده از نظرسنجی‌های شعب اخذ رأی از رقابت تنگاتنگ نتانیاهو و گانتز در این انتخابات خبر می‌دهند.

«جریان خاورمیانه» به تهیه کنندگی مروه عثمان ساعت 00:03 بامداد شنبه 30 شهریور از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت 08:00، دوشنبه ساعت 04:00 و 15:00، سه شنبه ساعت 21:00، پنجشنبه ساعت 19:00 و جمعه ساعت 13:00 پخش می شود.

نظر شما