شناسهٔ خبر: 35439947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ظریف: برای آمریکا نفت اعراب از خون آنها مهمتر است

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر با اشاره به بی اهمیتی آمریکا به چهار سال کشتار مردم یمن توسط عربستان نوشت که برای آمریکا نفت اعراب از خون آنها مهمتر است.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بامداد جمعه در پیامی در توئیتر به بی اهمیتی آمریکا به جان و خون مردم یمن و از طرفی دیگر اهمیت نفت اعراب برای واشنگتن اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «خون عرب در مقابل نفت عرب/ آغازگر سیاست آمریکا: ۴ سال از بمباران بی تفوت یمن و کشته شدن ۱۰۰ هزار یمنی- سوء تغذیه ۲۰ میلیون یمنی- مبتلا شدن ۲.۳ میلیون نفر به وبا= دادن اختیار کامل به جنایتکار- حمله تلافی جویانه یمنی ها به مخازن ذخیره سوخت= اقدام جنگی غیر قابل قبول.»

ارتش یمن شنبه گذشته (۲۳ شهریور/ ۱۴ سپتامبر) اعلام کرد که یگان پهپادی (هواپیماهای بدون‌ سرنشین) با ۱۰ پهپاد تأسیسات نفتی عربستان در شرق این کشور را هدف قرار داده است.

وزیر امور خارجه ایران در توییتی دیگر نوشته بود: فقط تصور کنید که آمریکا از اینکه متحدانش با بی‌رحمی برای بیش از چهار سال کودکان یمنی را با سلاح‌ها و کمک نظامی آمریکا بمباران می‌کنند ناراحت نیست. اما وقتی که قربانیان (یمنی‌ها) به تنها طریقی که می‌توانند - یعنی علیه پالایشگاه‌های نفت متجاوز - واکنش نشان می‌دهند، ناراحت می‌شود.

نظر شما