شناسهٔ خبر: 35439875 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

درمان «سنگ‌ کلیه» با شربت گریپ فروت

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گریپ فروت خاصیت سنگ شکنی دارد و می‌توانید از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت گریپ فروت اظهار کرد: اغلب افراد گریپ فروت را به عنوان میوه موثر بر کنترل فشار خون می‌دانند؛ این میوه حاوی ویتامین‌های A، B، C، E،کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، روی (زینک)، پروتئین، فیبر، آهن، اسیدفولیک، سلنیوم، کولین، فلاونوئیدها، اسیدسیتریک، اسیداولاژیک، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و غیره است.

او ادامه داد: کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D منجر به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها شده و از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند همچنین این شربت دارویی در کاهش قند، فشار و چربی خون موثراست.

درمان «سنگ‌ کلیه» با شربت گریپ فروت

داروی قدرتمندی برای مقابله به دیابت و فشار خون

عظمایی با تاکید بر خواص این شربت در درمان سرما خوردگی بیان کرد: شربت گریپ فروت تاثیری فوق‌العاده بر چربی سوزی، لاغری و تناسب اندام دارد؛ ویتامین‌های A، E و C موجود در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی در آن شده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این شربت خاصیت سنگ شکنی دارد و می‌توانید از آن برای درمان سنگ کلیه استفاده کنید؛ ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید موجود در این شربت موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و مو می‌شود همچنین می‌تواند غلظت و اسید اوریک بدن را رفع کند.

او گفت: مصرف کنترل شده این شربت برای زنان باردار، به خصوص خانم‌های مبتلا به دیابت، چربی و فشار خون مفید است؛ اما باید تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند. تقویت بینایی، تقویت سیستم قلبی عروقی، تقویت حافظه و کاهش استرس و اضطراب از دیگر خواص شربت گریپ فروت است.

عظمایی با تاکید بر خاصیت آنتی بیوتیکی این شربت بیان کرد: افرادی که از دارو‌های ضدافسردگی، قند، فشار، چربی خون و خواب آور استفاده می‌کنند باید از این شربت همزمان این شربت و دارو‌ها اجتناب کنند؛ بهتر است حداقل ۲ الی ۳ ساعت بین مصرف شربت و دارو فاصله وجود داشته باشد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب مصرف این شربت را ۴ لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه شربت گریپ فروت به ۲ لیوان آب گریپ فروت، یک و نیم لیوان آب انار و ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم عسل احتیاج دارید. کافی است آب انار و آب گریپ فروت را ترکیب و آن را تا دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید؛ سپس عسل را به شربت اضافه کرده و بعد از خنک شدن آن را مصرف کنید.

نظر شما