شناسهٔ خبر: 35439682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

پیشنهاد انگلیس برای اصلاح طرح خروج از اتحادیه اروپا

سخنگـوی کمیسیون اروپـا روز پنجشنبه تأیید کرد که دولت انـگلیس پیشنهادهای کتبی، برای اصـلاح تـوافق نامـه خـروج از اتحادیـه اروپـا ارائه داده است.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

«مینـا آندریوا» سخنگـوی کمیسیون اروپـا گفت: ما اسنـادی را از انـگلستان دریافت کرده ایم و به همین خاطر امروز و فردا درباره آن‌ها بحث فنی خواهیم کرد، درباره مواردی نظیر جنبـه‌های گمـرکی، کالا‌های تولیـدی و قـوانین بهـداشتی-گیـاهی.

«استفان بـارکلی»، وزیر بـرگـزیت انگـلیس، روز جمعه در بـروکسل با «میشل بـارنیه»، مذاکـره کننده اروپـایی، ملاقات و گفتگو خواهد کرد.

دولت انـگلیس نیز به نوبـه خود اعـلام کرد: یک سری یادداشت‌های غیـررسمی، فنی و محـرمانه به رشته تحـریر درآورده است که منعـکس کننده ایـده‌های مطرح شده توسط انـگلستان برای جایگـزینی طـرح پشتوانه مـرزی ایـرلند (بـکاستـاپ) است، این بند به معنای جلوگیـری از برقـراری مجدد کنتـرل‌ها در مـرز بین جمهـوری ایـرلند و ایـرلند شمالی است، که لندن نمی‌خواهد.

یک سخنگـوی دولت انـگلیس با ذکر مهلت اواخـر سپتامبـر که توسط چندین رهـبر اروپـایـی پیش بینی شده است، تصـریح کرد: ما راه حل‌های کتبی رسمی را در زمـان آماده شـدن ارائـه خواهیم کرد، نه در یک مهلت تصنعی؛ و هنگامی که اتحـادیه اروپـا به طور شفـاف و آشـکارا متعهـد باشد، به طور سازنـده آن‌ها را به عنوان گزینه‌های جایگـزین برای "طـرح پشتوانه مـرزی ایـرلند" در نظر بگیرد. این مهلت در اواخـر ماه اوت سال جاری میـلادی، توسط «آنـگلا مـرکل» صـدراعظم آلمـان مطرح شد. «امانوئل مـکرون» رئیس جمهـور فـرانسه نیز به نوبه خود بـلافاصله همین موضـع را اتخـاذ کرد و همچنین «آنتی رینـی» نخست وزیر فنـلاند، نیز روز چهارشنبـه پس از دیدار با رئیس دولت فـرانسه در الـیزه این موضـوع را مورد تاییـد قرار داد.

یک منبع دیپلماتیک فـرانسوی هم با تأکید بر اینکه "زمـان تمام شده است"، هرگونه مذاکـره در شـورای اروپا در تاریخ‌های هفدهم و هجدهم اکتبـر را رد کرد.

وی با یادآوری مهلت سی روزه، خاطـر نشان کرد: ما در نشست شـورای اروپا که اواسط ماه اکتـبر برگـزار می‌شود، به طور مستقیم مذاکـره نخواهیم کرد. انـگلیس باید دقیقاً شش هفته دیگر یعنی در تـاریخ ۳۱ اکتـبر، اتحـادیه اروپـا را تـرک کند.

«بوریس جانسون»، نخست وزیر انـگلیس، که در ماه ژوئیه رهبـری دولت انـگلیس را بر عهده گرفت، تـوافق مبتنی بر مذاکـره «تـرزا می» با اروپـایی‌ها را رد کرد؛ اما او نتوانست در پـارلمان آن را به تصویب برساند. «استـفان بـارکلی» در سفر روز پنـجشنبه به مادرید، از اتحـادیه اروپـا خواست تا انعطاف پذیـری و خـلاقیت خود را نشان دهد و تأکید کرد که باید "بـکاستاپ ایـرلند شمالی" (طرح پشتوانه مرزی ایرلند) برداشته شود.

نظر شما