شناسهٔ خبر: 35439072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بشار الجعفری:

بهبود وضعیت انسانی در سوریه مستلزم احترام به حاکمیت دمشق است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بهبود وضعیت انسانی در این کشور را مستلزم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و حمایت از تلاش های دمشق برای مبارزه با بقایای تروریست ها برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بهبود وضعیت انسانی در این کشور را مستلزم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه برشمرد.

بشار الجعفری در سخنانی گفت: بهبود وضعیت انسانی در سوریه و مقابله با چالش هایی که مردم با آن مواجه هستند مستلزم احترام به حاکمیت و وحدت اراضی سوریه و حمایت از تلاش های این کشور برای مبارزه با بقایای تروریست ها است.

وی همچنین تاکید کرد: برخی اعضای دائم شورای امنیت از سازوکارهای سازمان ملل متحد سوء استفاده می کنند تا وضعیت انسانی سوریه را سیاسی کنند و از آن به عنوان ابرازی برای انجام اقدامات خصمانه با هدف بی ثبات کردن سوریه و حمایت از تروریسم استفاده می کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در عین حال بر ضرورت پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه و توقف جنایات جنگی ائتلاف بین المللی غیر قانونی تاکید کرد.

الجعفری همچنین رفع اقدامات یک جانبه را که بر زندگی سوری ها تاثیر گذاشته و مانع دسترسی آنان به نیازهای اصلی شده است، خواستار شد.

وی افزود: گروه های تروریستی در ادلب همچنان از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و برای هفتمین روز متوالی با تیراندازی به غیرنظامیان مانع خروج آنها از طریق گذرگاه ابو الضهور می شوند.

نظر شما