شناسهٔ خبر: 35437411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای طرح سرشماری کلونی‌های زنبورعسل در مهرماه

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آغاز طرح سرشماری کلونی‌های زنبورعسل از ششم مهرماه در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، علیرضا قراگوزلو اظهار کرد: طرح سرشماری از کلونی‌های زنبور عسل امسال از تاریخ 6 تا 19 مهرماه در استان همدان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح سرشماری از این کلونی‌ها اهمیت بسزایی دارد چراکه اطلاعات به دست آمده از آن مبنای برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی همدان برای صنعت زنبورداری استان و نیز خدمت رسانی بهتر به زنبورداران است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از زنبورداران خواست تا در راستای اجرای موفقیت‌آمیز طرح همکاری لازم را با ماموران سرشماری سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه از زنبورداران می‌خواهیم از تاریخ 6 تا 19 مهرماه به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی مراجعه کرده و فرم‌های خوداظهاری را پر کنند بیان کرد: زنبورداران باید در طول دوره اجرای این طرح از جابجایی کندو‌ها خودداری کنند.

قراگوزلو با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال گذشته 2 هزار و 166 بهره‌بردار به شغل زنبورداری در استان مشغول هستند ادامه داد: این بهره‌برداران دارای 267 هزار کلونی زنبور عسل بوده و 2 هزار و 850 تن عسل نیز تولید کرده‌اند.

انتهای پیام/89045/خ

نظر شما