شناسهٔ خبر: 35437301 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

هواوی میت ۳۰ پرو با اپلیکیشن‌ و سرویس‌های گوگل عرضه نخواهند شد

محمدحسین جعفری / theverge

صاحب‌خبر -

هواوی ساعاتی پیش و در کنفرانسی اختصاصی در شهر مونیخ، نسل جدید سری میت را رونمایی کرد. میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو هواوی بهبود‌های گسترده‌ای در مقایسه با نسل پیشین تجربه کرده‌اند تا هواوی مجددا توانایی خود را در تولید گوشی هوشمند به‌رخ همگان بکشد. 

مقاله‌ی مرتبط:

  • هواوی میت 30 پرو و میت 30 رونمایی شدند
  • هواوی میت 30 RS پورشه دیزاین معرفی شد

در این بین، نکته‌ای مهم درباره‌ی پرچم‌‌داران جدید هواوی وجود دارد. اوایل امسال، هواوی در فهرست تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا قرار گرفت و به‌دنبال آن نیز تمام شرکت‌های آمریکایی از همکاری با هواوی منع شدند. گوگل چندی پیش به‌صورت رسمی اعلام کرد هواوی به‌زودی نمی‌تواند به‌صورت پیش‌فرض گوشی‌های هوشمند خود اعم از خانواده‌ی میت ۳۰ را با اپلیکیشن و سرویس‌های گوگل عرضه کند.

ساعاتی پیش در کنفرانس مطبوعاتی، ریچارد یو، مدیرعامل بخش محصولات هواوی، به‌صورت رسمی نصب‌نشدن پیش‌فرض اپلیکیشن‌ و سرویس‌های گوگل (Google's Mobile Service - GMS) در میت ۳۰ را تأیید کرد. وی در این باره گفت:

نمی‌توانیم از هسته‌ی GMS بهره ببریم؛ به همین دلیل، از هسته‌ی خاص خود با نام سرویس موبایل هواوی (Huawei Mobile Service - HMS) استفاده می‌کنیم. امروز و به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا علیه هواوی، گوشی‌های میت ۳۰ نمی‌تواند به‌صورت پیش‌فرض با GMS عرضه شود.

پلی‌استور گوگل، تنها یکی از اعضای بسته‌ی اپلیکیشن و سرویس گوگل است که عموم کاربران گوشی‌های اندرویدی با استفاده از آن اپلیکیشن‌های مدنظرشان را دانلود و نصب می‌کنند. با توجه به محدودیت‌های موجود، استفاده از سرویس‌های گوگل مشکل بزرگی برای هواوی است. در همین زمینه، این غول دنیای گوشی‌های هوشمند با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارددلاری، بسته‌ی مخصوص اپلیکیشن و سرویس‌های خود با نام HMS را طراحی و راه‌اندازی کرده است. در‌حال‌حاضر، ۴۵ هزار اپلیکیشن با HMS‌ سازگار است؛ اما توسعه‌دهندگان سایر اپلیکیشن‌ها باید با ایجاد تغییرات در محصولات خود، آن‌ها را با سرویس هواوی سازگار و درنتیجه در استور این شرکت (Huawei App Gallery) عرضه کنند. 

هواوی میت 30 پرو / Huawei Mate 30 Pro

مقاله‌ی مرتبط:

  • هواوی واچ GT 2 معرفی شد؛ نمایشگر همیشه روشن و عمر باتری دو هفته‌ای
  • هواوی تلویزیون هوشمند Vision را رونمایی کرد

در‌حالی‌که مدت زمان کنفرانس معرفی خانواده‌ی میت‌ ۳۰ نزدیک به دو ساعت طول کشید، ریچارد یو فقط یک دقیقه به محدودیت‌های این شرکت در استفاده از GMS و معرفی سرویس HMS صحبت کرد. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند درصورت ادامه‌ی مشکلات میان دولت ایالات متحده‌ی آمریکا و هواوی، این شرکت راهی برای تعلیق تحریم‌های خواهد یافت؛ اما تا آن زمان، بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی گوشی‌ هوشمند در چین با مشکلات گسترده‌ای برای ادامه‌ی حیات خود در این بازار سودده مواجه خواهد بود. 

به‌گفته‌ی رویترز، هواوی درصورت ادامه‌ی تحریم‌ها، روشی ساده برای نصب اپلیکیشن و سرویس‌های گوگل به کاربران خود معرفی خواهد کرد تا درصورت تمایل، بتوانند از اپلیکیشن‌های دلخواه خود استفاده کنند. 

پیش‌تر میزو برخی از گوشی‌های هوشمند در بازار اروپا را به فروشگاه اختصاصی‌اش مجهز کرده بود که حین نصب اپلیکیشن‌ها، اینستالر گوگل به‌صورت سایدلود سرویس‌های گوگل را اجرا می‌کرد تا مشکل نصب اپلیکیشن‌ها برطرف شود؛ اما گوگل اخیرا با درخواست گواهی‌های اعتبارسنجی بیشتر و مسدودکردن گوشی‌های هوشمند فاقد تأییدیه‌ی آن، قدم بزرگی در جلوگیری از روش‌های جانبی نصب GMS و در قدم بعدی اپلیکیشن‌های مدنظر کاربران برداشته است.

این موضوع در عرضه‌ی گوشی‌های سری میت ۳۰ ضربه‌ی بزرگی به هواوی خواهد زد. باید در انتظار ماند و دید هواوی برای رفع مشکلات موجود و تأمین‌ نیاز‌های کاربران چه قدمی برخواهد داشت. 

بیشتر بخوانید:

هواوی برنامه‌ای برای قفل‌گشایی بوت‌لودر پرچم‌داران سری میت 30 ندارد
توضیحات هواوی در مورد فناوری Palm Rejection در میت 30 پرو
مدیر عامل هواوی از فروش ۲۰ میلیونی سری میت 30 می‌گوید
هواوی امکان آنلاک‌کردن بوت‌لودر میت 30 پرو را فراهم می‌کند
هواوی با وجود تحریم‌های آمریکا به پیشتازی در حوزه 5G ادامه می‌دهد

برچسب‌ها:

نظر شما