شناسهٔ خبر: 35436749 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گانتس: من نخست‌وزیر بعدی اسرائیل هستم/ با نتانیاهو تشکیل کابینه نمی‌دهم

نامزد حزب رقیب نتانیاهو پیشنهاد او برای تشکیل کابینه ائتلافی وحدت را نپذیرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی و سفید پیشنهاد بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود و نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی برای نخست وزیری چرخشی کابینه این رژیم را رد کرد.

رئیس ائتلاف آبی و سفید رژیم صهیونیستی گفت: او نخست‌وزیر آینده این رژیم است و تنها کسی است که کابینه ائتلافی را تشکیل می‌دهد و هدایت می‌کند.

گانتس که حزب او بر اساس نتایج روز گذشته توانست با کسب کرسی بیشتر در پارلمان رژیم صهیونیستی، کنست، حزب لیکود نتانیاهو را شکست دهد، گفت قصد دارم کابینه ائتلافی لیبرال وحدت را تحت هدایت خود تشکیل دهم.

نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی پیش از اعلام رسمی شکست او در انتخابات سرزمین‌های اشغالی از «بنی گانتس» نامزد حزب رقیب خود خواست با یکدیگر کابینه وحدت تشکیل دهند.

نتانیاهو اذعان کرد احزاب راست‌گرا در رژیم صهیونیستی قادر به تشکیل یک کابینه ائتلافی نیستند و به همین دلیل ائتلاف باید تا جایی که می‌شود گسترده‌تر باشد. بنیامین نتانیاهو به نخست‌وزیری دوره‌ای با گانتس اشاره و توافق دهه ۱۹۸۰ میلادی شیمون پرز و اسحاق شامیر را ذکر کرد.

بر اساس آخرین نتایج منتشر شده از شمارش آرای انتخابات در سرزمین‌های اشغالی، ائتلاف «آبی و سفید» به ریاست «بنی گانتس» توانست با مجموع ۲۵.۸۱ درصد کل آراء، تعداد ۳۳ کرسی از پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نیز با مجموع ۲۵.۰۹ درصد آراء توانست ۳۲ کرسی را در کنست کسب کند.

انتهای پیام/

نظر شما