شناسهٔ خبر: 35436206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هوآوی میدان نبرد اقتصادی چین و آمریکا

رونمایی گوشی هوشمند هوآوی بدون نرم افزارهای آمریکایی

هوآوی، غول تلفن های همراه و تجهیزات مخابراتی چین، امروز از تازه ترین تلفن همراه پیشرفته خود بدون نرم افزارهای گوگل رونمایی می کند

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، هوآوی از نخستین گوشی هوشمند خود پس از تحریم های آمریکا رونمایی می کندهوآوی، غول تلفن های همراه و تجهیزات مخابراتی چین، روز پنجشنبه در مونیخ آلمان از تازه ترین تلفن همراه پیشرفته خود رونمایی می کند.

این نخستین محصول این شرکت است که پس از تحریم های آمریکا علیه این شرکت روانه بازار می شود و بنابراین احتمالا از نرم افزارهای محبوب گوگل محروم خواهد بود.
یک گوشی همراه محروم از اجزا و خدمات سیلکون در سال 2019 به چه چیزی شبیه خواهد بود؟ آیا هوآوی ترفندی برای دور زدن تحریم های آمریکا پیدا خواهد کرد؟
 هوآوی امروز تازه ترین مدل های خود یعنی میت 30 و میت 30 پرو را به نمایش می گذارد.
هوآوی که در بحبوحه زورآزمایی تجاری واشنگتن و پکن، مستقیما از سوی آمریکا هدف قرار گرفت، ماه مه آمریکا این شرکت را در در فهرست سیاه خود قرار داد. از آن پس شرکت های آمریکایی اجازه تجارت با این شرکت چینی را که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آن را به جاسوسی متهم می کند، ندارند.
این ممنوعیت شامل تأمین تجهیزات، خدمات و نرم افزارهای تجاری از سوی شرکت های آمریکایی و در درجه اول گوگل است که دیگر حق ندارد گواهی خود را به این برند چینی پیشنهاد کند.
بر این اساس تلفن همراه میت جدید هوآوی قرار است با نسخه «باز» اندروید کار کند، سیستم عاملی که از سوی گوگل طراحی شده و بیشتر تلفن های همراه حال حاضر با آن کار می کنند. تا به اینجا، کاربر قرار نیست تفاوت چشمگیری را مشاهده کند.
اما با محروم شدن از «پلی استور» که امکان دانلود نرم افزارهای بسیار محبوبی مانند گوگل مپ، واتساپ یا اینستاگرام را فراهم می کند، به نظر می رسد این گوشی تقریبا غیرقابل استفاده باشد. توزیع کنندگان به ویژه در فرانسه برای پیشنهاد دادن آن به مشتریانشان تردید دارند زیرا بیم دارند که بعد از چند ساعت مشتری آن را پس بیاورد.
ریچارد یو رئیس هوآوی با این حال در نمایشگاه بین المللی الکترونیک برلین در اوایل سپتامبر اعلام کرد مهندسانش ابرازی بسیار ساده برای دسترسی به این نرم افزارها پیدا کرده اند.

نظر شما