شناسهٔ خبر: 35435408 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وکیلی، مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک ایران:

فهرست کالای همراه مسافر مناطق آزاد تعیین شود

علی وکیلی، مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، از وزارت صمت درخواست کرد فهرست کالای همراه مسافر مناطق آزاد تعیین شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| علی وکیلی، مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران، در نامه‌ای به وزارت صنعت معدن و تجارت خواستار تعیین کالای همراه مسافر مناطق آزاد شد.

 

در این نامه به تاریخ 27 شهریور که به عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت ارسال شده، آمده است: «با توجه به شماره نامه 60/157131 مورخ 6 شهریور 98 وزیر محترم صنعت معدن و تجارت به عنوان ریاست محترم کل گمرک موضوع ابلاغ سهمیه ارزی کالای مسافری سال 98 به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با توجه به عدم ابلاغ فهرست اقلام قابل ورود و پیگیریهای مکرر فعالان اقتصادی مناطق آزاد خواهشمند است دستور فرمایید به منظور امکان ورود و ترخیص کالا از محل سهمیه ابلاغی به قید فوریت نسبت به تشکیل جلسه تعیین فهرست کالای همراه مسافر مناطق آزاد اقدام و پس از احصا فهرست مذکور نتیجه را جهت اجرا به این سازمان اعلام نمایند».

 

 

43453453

 

 

سال گذشته سهمیه‌ای ارزی به منظور ورود کالاهای گروه 4 یا همان اقلام مصرفی که هم اکنون ورود آنها به کشور ممنوع است، برای مناطق ازاد و مسافران آن در نظر گرفته شده بود.

 

منبع: فارس

نظر شما