شناسهٔ خبر: 35434737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری

وضعیت چهارمحال و بختیاری برای حضور سرمایه‌گذاران مطلوب است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نیاز این استان به جذب سرمایه‌گذار گفت: وضعیت این استان برای حضور سرمایه‌گذاران مطلوب است.

صاحب‌خبر -

اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست معاون سیاسی وزیر کشور با معتمدین و جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری در سالن شهید جعفرزاده سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: نباید وضعیت استان را به گونه ای تار و تیره نشان داد که سرمایه‌گذاران جذب استان نشوند.

وی از همه درخواست کرد وضعیت این استان را تیره و تار نشان ندهند چرا که استان به این شکل نیست که عده ای آن را توصیف می کنند نیست و باید زمینه سرمایه گذاران را به چهارمحال و بختیاری فراهم کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در یک و نیم سال اخیر پیرو مطالعات و بررسی که انجام دادم چندین چالش مهم در این استان وجود داشت که مساله آب ، رتبه نخست و نرخ بالای بیکاری و موضوع عزل و نصب‌ها وجود داشت و از سوی دیگر اعتراض کامیونداران و مساله دی‌ماه سال ۹۶ وجود داشت که این مساله به خوبی با مدیریت مردمی بر طرف شود.

وی مساله آب را یکی از مهمترین چالش‌های این استان عنوان و تصریح کرد : وزیر نیرو در سفر به چهارمحال و بختیاری مشکلات بن به بروجن ، سد کوهرنگ ۳ و ۳۱ طرح کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد سهم آب این استان بررسی مجدد قرار بگیرد و اگر سهم این استان کمتر از حد تعیین شده باشد این سهم به ۳۱ طرح کشاورزی حوضه زاینده رود در استان اختصاص یابد.

استاندار چهارمحال و بختیاری سفر وزیر را پربرکت دانست و گفت : با حضور وزیر ۸۳ طرح برق ابی با ۱۰هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید که معادل یک سال اعتبارات عمرانی این استان است.

وی با اشاره به بروز سیلاب فروردین در ۲۵ استان کشور در بهار امسال یادآور شد: این سیلاب با تلاش مردم و مسوولان مدیریت شد و خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

به گفته وی، همه چالش ها با حضور اقشار و معتمدان و ریش سفیدان حل شده است و آنچه مهم است با کمک هم این مشکلات و چالش ها حل می شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از معتمدین و نمایندگان اقشار مختلف مردم دیدگاه های خود را درباره مسائل چهارمحال و بختیاری از جمله بیکاری، اشتغال، آب و معرفی نشدن یکی از مدیران دستگاه های اجرایی در چند ماه اخیر ارائه کردند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه سفرهای استانی خود برای ارزیابی میزان آمادگی ستادهای انتخابات استان‌ها، به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

همچنین با حضور جمال عرف، فرمانداری شهرستان تازه تاسیس خامیرزا نیز افتتاح و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

۲۰۹۷

نظر شما