شناسهٔ خبر: 35434734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح جامع پدافند غیرعامل گیلان در مراحل پایانی تدوین است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت شتاب در طرح جامع پدافند غیرعامل استان گفت: تاکنون ۸۰ درصد از طرح مذکور پیشرفت کار داشته و در مراحل پایانی تدوین است.

صاحب‌خبر -

گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ ارسلان زارع در شورای  پدافند غیرعامل که با حضور معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل کشور در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: جامعه نیازمند آشنایی بیشتر از اهداف، رسالت و فعالیت های پدافند غیر عامل است.

وی افزود: مقوله پدافند غیر عامل یکی از راهبرد های اساسی و مهم برای مصون سازی کشور محسوب می شود و بر این اساس پیش بینی، پیشگیری، رصد و شناسایی انواع تهدیدات از جمله وظایف اصلی حوزه پدافند غیر عامل می باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه تهدیدات دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک امر دائمی، مستمر و به صورت اشکال مختلف بوده خاطر نشان کرد: در این راستا نیاز است همواره با هوشیاری و پیگیری، آمادگی لازم را در بخش های مختلف داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پدافند غیر عامل موضوع کاملا علمی است و به همین جهت در بخش های مختلف سایبری و زیستی، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی مرتبط با هم هستند به همین خاطر نقش مردم در این زمینه با تقویت آموزش و فرهنگ سازی بسیار تاثیرگذاراست.

استاندار گیلان گفت: در حال حاضر نیز نظام سلطه ساختار جنگ اقتصادی را دنبال می کند.

زارع با اشاره به در پیش بودن هفته پدافند غیرعامل در آبان ماه گفت : در این هفته از فرصت ترویج آموزش پدافند غیرعامل در سراسر استان با کمک صداوسیما و اصحاب رسانه بهره گیری شود.  

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه نقش پدافند غیر عامل را در جامعه امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: فرهنگ پدافند غیر عامل باید به گونه ای در بین مردم نهادینه شود که به تمامی سطوح جامعه منتقل شود و برای این امر آموزش همگانی و عمومی صورت بگیرد .

سردار حیدری اظهار داشت: قدرت دفاعی و توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران بالاست و با افرادی که امنیت ملی ایران را به خطر بیندازند هیچ تعارفی نداریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تهدیدات دشمن ترکیبی، فناورانه و دانش پایه شده که در این راستا پدافندهای لازم در این حوزه نیز باید متناسب باشد و از توسعه توان علمی بالایی که در کشور وجود دارد نهایت استفاده صورت گیرد.

وی از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها خبر داد و گفت: این طرح جامع می‌تواند نقشه راه برای هر استانی باشد و تاکنون قرارداد طرح جامع ۳۱ استان کشور منعقد شده که ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

۲۰۰۷/۷۲۹۲

نظر شما