شناسهٔ خبر: 35434711 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سفیر عراق در ایران خبر داد؛

بسیج همه امکانات دولت و ملت عراق برای خدمت به زائران حسینی در اربعین

سفیر عراق در ایران با اشاره به آمادگی ملت و دولت کشورش برای پذیرایی از زائران حسینی، پیش بینی کرد که تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال به ۳ میلیون نفر برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سعدجواد قندیل سفیر عراق در کشورمان ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با ابراز خرسندی از دیدار با مراجع و بزرگان، گفت: مهم ترین برنامه ما تحکیم روابط دو جانبه ایران و عراق است.

وی افزود: در حقیقت ایران و عراق یک ملت و کشور واحد هستند چرا که پیوندهای تاریخی و فرهنگی فراوانی بین ایران و عراق وجود دارد که از برکات اهل بیت طاهرین(ع) و مراقد مطهر آن ها در این دو کشور است.

سفیر عراق در ایران با اشاره به پیش رو بودن مراسم عظیم اربعین اظهار داشت: پیش بینی می شود که تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال به 3 میلیون نفر برسد چرا که هزینه ویزا رایگان شده است و تفاهم نامه ای بین دو کشور برای تسهیل رفت و آمد زوار حسینی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: در ایام ابعین ویزا به صورت مهر به پاسپورت های زائران در مرزها زده می شود و نیازی به مراجعه زائران به سفارت و کنسولگری ها وجود ندارد؛ دولت و ملت عراق همه امکانات خود را بسیج کرده اند تا در خدمت زوار اربعین حسینی باشند.

قندیل تأکید کرد: برای شرایط امنیتی، گذرگاه های مرزی، مسائل رفت و آمد، اقامت و استراحت و خدمات پزشکی زوار تدابیر لازم اتحاذ شده است، هماهنگی کاملی بین دولت ایران و عراق وجود دارد تا شرایط امنیتی خوبی فراهم باشد.

وی عنوان کرد: وزارت خارجه، وزارت کشور و نیروهای امنیتی دو کشور با یکدیگر در ارتباط هستند تا برنامه اربعین به نحو احسن انجام شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
<div id="video-display-embed-code_141442" ><script type="text/JavaScript" src="http://rasanews.ir/fa/news/play/embed/621018/141442?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما