شناسهٔ خبر: 35434668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان رضوی؛

مهار آتش سوزی ۵۰هکتاری عرصه‌های پارک ملی تندوره درگز

دومین آتش سوزی در منطقه حفاظت شده پارک ملی تندوره در شهرستان درگز در خراسان رضوی موجب از بین رفتن حدود ۵۰هکتار از عرصه‌های طبیعی این منطقه شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: این آتش مهار آتش سوزی ۵۰ هکتاری عرصه های پارک ملی تندوره درگزسوزی بعدازظهر دیروز در ارتفاعات پارک ملی تندوره آغاز شد که با تلاش هفت ساعته عشایر منطقه، دوستداران محیط زیست و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درگز اواخر دیشب مهار شد و از خسارت و گستردگی بیشتر آتش جلوگیری شد.
تورج همتی در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: تعیین دقیق علت در دست بررسی است اما بررسی‌ اولیه نشان از عمدی بودن آتش سوزی دارد که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
وی ادامه داد: پوشش گیاهی خوب در مراتع و عرصه های طبیعی استان به واسطه بارندگی خوب امسال هم اکنون به فصل پاییز و مرحله خشکی رسیده است و همین امر موجب تشدید خطر وقوع و گستردگی آتش سوزی می شود.
یکشنبه هفته جاری نیز در یک آتش سوزی دیگر  ۱۵هکتار از مراتع و پوشش گیاهی پارک ملی تندوره و از جمله ۴۰ اصله درخت ارزشمند ارس در محدوده شهرستان درگز واقع در شمال خراسان رضوی در آتش سوخت که بررسی ها نشان از سهل انگاری گردشگران در بروز آن داشت.

نظر شما