شناسهٔ خبر: 35434658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۹۰ مدرسه شبانه‌روزی در لرستان راه‌اندازی شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه ۹۰مدرسه شبانه‌روزی در این استان راه‌اندازی و اعتبارات بسیار خوبی برای این مدارس جذب‌شده، گفت: هیچ‌گونه مجوز راه‌اندازی مدارس بدون رعایت استاندارد نوسازی صادر نشده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا زینی‌وند مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه معلم برگزار شد با اشاره به اخذ شهریه در برخی مدارس اظهار داشت: مدارس هیئت امنایی، شاهد و نمونه دولتی براساس مجوز می‌توانند شهریه‌هایی متناسب برنامه‌ها و فوق‌برنامه‌هایی که در طول سال ارائه می‌دهند دریافت کنند.

وی  افزود: در استان لرستام بیش از 500کلاس درس کمتر از پنج دانش‌آموز داریم و زیر میانگین هستند، ولی به‌دلیل اینکه می‌خواهیم این دانش‌آموزان تحت‌پوشش تحصیلی قراربگیرند معلم این مدارس هرساله تأمین می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد:  90مدرسه شبانه‌روزی در بحث متوسطه اول و دوم راه‌اندازی و اعتبارات بسیار خوبی برای این مدارس جذب‌شده به‌طوری‌که سال گذشته بالغ بر 10میلیارد تومان جهت تجهیز و بیتوته دانش‌آموزان جذب شده‌است.

وی بیان کرد: مدارس شبانه‌روزی با هدف اینکه دانش‌آموزان مناطق دوردست و محروم که امکان تأسیس مدارس وحود ندارد ایجادشده، ظرفیت این مدارس به‌دلیل اینکه تکمیل نیست در حد توان این مدارس را استمرار می‌دهیم.

زینی‌وند مقدم با اشاره به اهمیت ایحاد مدارس پویا گفت: تلاش می‌شود تا حدامکان مدارس بانشاطی داشته‌باشیم ولی با یکسال قابل انجام نیست، بر همین اساس به‌طوریقین در ساخت مدارس جدید و تعمیرات مدارس طرح پویا اجرا و مدارس بانشاط خواهند شد.

وی تصریح کرد: در مدارس دولتی بحث استاندارد و ایمنی مدارس با جدیت پیگیری می‌شود و هیچ‌گونه مجوز راه‌اندازی بدون رعایت استاندارد نوسازی صادر نشده‌است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به  ساماندهی سرویس مدارس خاطرنشان کرد: در استان لرستان باید به این سمت برویم که سرویس‌ها در قالب شرکت‌ها انجام شود چراکه قانون اجازه نمی‌دهد قرارداد با شخص برای سرویس بسته شود که در همین راستا تاکنون 15شرکت برای عقد قرارداد شناسایی شده‌است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما