شناسهٔ خبر: 35434599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون امور مجلس سازمان محیط زیست :

سالانه ۲۵۰ محیط بان و ۵۰ کارشناس استخدام می‌شوند

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست: برای چابک سازی سازمان و تامین نیاز‌ها قرار است سالانه ۲۵۰ محیط بان و ۵۰ کارشناس در این سازمان استخدام شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، اصغر دانشیان در مراسم معارفه مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت سالانه ۲۵۰ محیط بان و ۵۰ کارشناس استخدام می‌شوند: قرار است سالانه ۲۵۰ محیط بان و ۵۰ کارشناس در این سازمان استخدام شوند که در مدت ۱۰ سال بیش از ۳ هزار نفر به نیرو‌های سازمان اضافه خواهد شد.
دانشیان افزود: کمبود نیروی انسانی در سازمان جدی است و هنوز نیرو‌های ورودی سال ۹۶ جذب نشده اند و پارسال هم مجوز استخدام ۳۳۰ نفر هنوز به نتیجه نرسیده است.
وی گفت: در توجه به شایسته سالاری در این سازمان جدی هستیم، اما متاسفانه کمترین دریافت را داریم و مظلوم‌ترین سازمان کشور هستیم و که باید افزایش ۳۰ درصدی حقوق در آن اعمال شود.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: لایحه حفاظت محیط زیست در مجلس به همه سازمان‌های دارای یگان تسری داده شد و چون بار مالی داشت از سوی شورای نگهبان برگشت خورد و برای اصلاح آن در حال پیگیری هستیم تا محیط بانان هویت بگیرند تا در صورت برخورد با متخلفان و داشتن شاکی دچار مشکلات جدی حقوق نشوند.
وی افزود: اگر محیط بان از اسلحه استفاده کند باید حمایت شود و موضوع قانون حیوان آزاری هم در مجلس پیگیری می‌شود که امیدواریم به نتیجه برسد.
 
مدیران استان‌ها اختیارات بیشتر می‌گیرند
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در گذشته همه تصمیمات به صورت متمرکز در تهران گرفته می‌شد، اما ریاست سازمان با تفویض اختیار به استان‌ها درصدد پاسخگو کردن مدیران استان‌ها هستند و از این پس اگر محیط زیست دچار مشکلی در استانی شود باید مدیران محلی تصمیم گرفته و پاسخگو باشند.
دانشیان گفت : تا زمانی که محیط زیست خود را مانند خانه خود ندانیم به نتیجه نمی‌رسیم و فرهنگسازی باید در همه عرصه‌ها صورت گیرد تا به نتیجه برسیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر در ۹۰۰ شهر نماز جمعه برپا می‌شود و این تریبون، مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد بهترین مکان تبلیغ برای فرهنگ سازی در مورد محیط زیست است که از آن غفلت کرده ایم.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نهضت فرهنگ سازی را در سازمان محیط زیست آغاز کرده ایم و تلاش می‌کنیم تا این فرهنگ در توسعه نقش خود را ایفا کند.
دانشیان افزود : باید رسانه‌های گروهی بویژه رسانه ملی به اندازه تبلیغ یک پفک به فرهنگ سازی در خصوص محیط زیست اهمیت می‌دادند تا وضعیت بهتری داشته باشیم، اما این دغدغه هنوز در بسیاری از حوزه‌های کشور جدی نیست.
وی گفت: بسیاری از طرح‌های توسعه بدون نگاه کارشناسی و منطقی به امور زیست محیطی موجب شده در حین اجرا با چالش‌های جدی مواجه شویم که در این زمینه این غفلت‌ها نگران کننده است.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: خشک شدن جنگل ها، تالابها، تجاوز به حریم رودخانه‌ها و بروز ریزگرد‌ها از مهمترین چالش‌های کشور است که اگر نتوانیم از گسترش آن جلوگیری کنیم در آینده با بحران‌های جدی مواجه می‌شویم.
دانشیان گفت: اخیرا به همراه دکتر کلانتری ریاست سازمان ، بازدیدی از محور قزوین به الموت و تنکابن داشتیم که واقعا نگران شدیم و این سوال را مطرح کردیم که چه ضرورتی ایجاب کرد تا این جاده احداث شود.
وی افزو :در مسیری که تعداد روستا‌های آن نیز بسیار کم است با چه توجیهی باید جنگل و محیط طبیعی را تخریب کنیم تا یک جاده در دل طبیعت ایجاد کنیم و گونه‌های جانوری و چشم انداز‌های منطقه را نابود کنیم.
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و أمور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بی توجهی به ابعاد مختلف محیط زیست موجب شده که در سال‌های آینده به جای ماهی در دریا فقط پلاستیک صید کنیم و به جای مرتع شاهد زباله در دشت‌های و جنگل‌های سرسبزی مانند مازندران باشیم.
دانشیان اضافه کرد :امروزه در کشور‌های اسکاندیناوی استفاده از پلاستیک ممنوع شده و دشت‌ها و کوستان‌ها و دریا‌های ما مملو از پلاستیکی شده که بلای جان طبیعت ماست.
در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات حسن پسندیده مدیر سابق، حسن عباس نژاد به عنوان مدیرکل جدید محیط زیست استان قزوین معرفی شد.

نظر شما