شناسهٔ خبر: 35434597 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مراسم اختتامیه ششمین المپیاد هندسه ایران؛

اهدای «خط کش طلا» به برگزیدگان المپیاد هندسه

دبیر علمی ششمین المپیاد هندسه ایران : از میان ۵۳۰ شرکت کننده در ششمین المپیاد هندسه، براساس رتبه بندی کشوری از ۹ برگزیده در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته با اهدای خط کش طلا، نقره و برنز تقدیر شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، عرفان صلواتی در مراسم اختتامیه ششمین المپیاد هندسه ایران که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد افزود: ششمین دوره المپیاد هندسه در ۸ شهر برگزیده برگزار شد، اما علاقه‌مندان از کل کشور امکان شرکت در آن را داشتند.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه توسعه‌ای کمیته برگزاری قرار است این المپیاد برای سال‌های بعد در حوزه‌های آزمون سراسر کشور برگزار شود.
صلواتی با بیان اینکه کمیته برگزاری مسابقه و دانشگاه امیرکبیر به طور مشترک برگزار کننده ششمین دوره المپیاد هندسه بودند، گفت: این المپیاد در سه سطح مقدماتی دانش آموزان پایه هفتم و هشتم، سطح متوسط با حضور دانش آموزان پایه‌های هشتم و نهم و سطح پیشرفته با حضور دانش آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم به علاوه فارغ التحصیلان برگزار شد.
دبیر علمی المپیاد هندسه با تاکید بر علمی بودن المپیاد، جوایز برگزیدگان را غیرمادی و نمادین خواند و افزود: به ۳ برگزیده دوره پیشرفته خط کش طلا، به برگزیدگان سطح متوسطه خط کش نقره و به ۳ برگزیده مقدماتی خط کش برنز اهدا می‌شود.

نظر شما