شناسهٔ خبر: 35434595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

تحریم برکتی برای خداحافظی با اقتصاد نفتی

ارومیه- ایرنا- معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت منحصربفرد اقتصادی ایران، گفت: تحریم‌ها برکتی برای توسعه و خداحافظی کشور با اقتصاد نفتی است.

صاحب‌خبر -

عباس قبادی روز پنجشنبه در مراسم معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نیروی انسانی متخصص لازم برای توسعه در کشور وجود دارد، افزود: لازمه خداحافظی با اقتصاد نفتی نیز تکیه بر دانش داخلی و مدیریت صحیح منابع است.

وی ادامه داد: دولت برای تقویت تولید ملی تمام تلاش خود را به کار گرفته است و عزم جدی برای تنظیم بازار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت ویژه اقتصادی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: صادرات مناسب و کارشناسانه محصول انگور این استان به عنوان یک قابلیت بالقوه برای آذربایجان‌غربی می‌تواند منجر به توسعه اقتصادی منطقه شود ولی متاسفانه هنوز در این زمینه اقدامی نشده است.

قبادی گفت: متاسفانه با وجود ظرفیت برجسته اقتصادی در این استان، بحث اشتغال و توسعه آن رتبه پایینی نسبت به متوسط کشوری دارد که قابل قبول نیست.

نماینده اتاق بازرگانی ارومیه نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه استکبار جهانی در تلاش برای فروپاشی اقتصاد ایران است، گفت: برای غلبه بر توطئه‌های دشمنان باید مسوولان همدلی و دلسوزی کافی داشته باشند.

شمس مولوی با بیان اینکه روزهای سخت اقتصادی را به زودی پشت سر خواهیم گذاشت، اظهار داشت: مقاومت در برابر فشارهای خارجی و تکیه بر تولید داخلی راهگشای وضعیت سخت اقتصادی کنونی است.

وی از اصناف برای مقاومت در برابر جنگ تحمیلی اقتصادی قدردانی کرد و ادامه داد: دولت از اصناف و تولیدکنندگان حمایت‌های لازم را انجام داده است.

وی همچنین با انتقاد از برخی دستورالعمل‌های حمایتی از تولیدکنندگان، بیان کرد: واحدهای تولیدی در این‌ شرایط توان بازپرداخت سود بانکی را ندارند و از این‌رو باید برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

رییس خانه صنعت آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه سالانه بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در کشور برای توسعه اقتصادی اختصاص پیدا می‌کند، گفت: متاسفانه بیشتر این تسهیلات به صورت رانتی اعطا می‌شود.

محمدفاروق گرمیانی افزود: در حالی که ۹۰ هزار واحد تولیدی در کل کشور وجود دارد ولی ۸۵ درصد این تسهیلات تنها به ۲۰۰ واحد تولیدی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: باید اذعان کنیم که یک بانک در تهران توانسته سه برابر کل بانک‌های آذربایجان‌غربی تسهیلات بانکی ارائه دهد که این موضوع باید بررسی شود.

وی گفت: نباید به خاطر چند کارخانه رانتی تصمیم‌هایی اتخاذ شود که کل اقتصاد را تحت تاثیر قرار دهد و به نابودی بکشاند.

به گزارش ایرنا در این مراسم «غلامرضا بابایی» به عنوان رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی معرفی شد.

۳۲۱۴/۶۱۸۵/

نظر شما