شناسهٔ خبر: 35434567 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هشدار به دوچرخه سواران

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب به دوچرخه سواران هشدار داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ احسان مؤمنى  ضمن هشدار به دوچرخه سواران گفت: امروزه استفاده از دوچرخه در سطح معابر شهر تهران افزایش یافته و برخى از شرکت ها با در اختیار قرار دادن دوچرخه به شهروندان درصدد افزایش استفاده از دوچرخه هستند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب اظهار کرد: استفاده از دوچرخه علاوه بر فواید زیادى که براى آن برمى شمارند داراى ایراد بزرگ، آسیب پذیر بودن استفاده کننده از دوچرخه مى باشد که درصورت وقوع کوچکترین حادثه راننده دوچرخه مصدوم و مجروح مى گردد.

او تصریح کرد: متأسفانه از طرف شرکت ها و مؤسساتى که دوچرخه در اختیار شهروندان قرار مى دهند چگونگى نحوه رانندگى و استفاده از دوچرخه به جهت جلوگیرى از وقوع حوادث آموزش داده نمى شود.

سرهنگ مؤمنى در این زمینه افزود: در حال حاضر حدود ٨٠ درصد متوفیان رانندگى سطح معابر شهر تهران مربوط به عابرین پیاده و استفاده کنندگان موتورسیکلت مى باشد که در صورت عدم توجه مسئولین و عدم آموزش به استفاده کنندگان از دوچرخه احتمال افزایش آمار تصادفات مى باشد.

سرهنگ مؤمنى به استفاده کنندگان از دوچرخه توصیه کرد:

⏺ در هنگام رانندگى با دوچرخه از کلاه ایمنى مخصوص استفاده نمایند.

⏺ از حمل و جابجایى بار نامتعارف خوددارى نمایند.

⏺ از دو ترکه سوار نمودن خوددارى نمایند.

⏺ از آویزان شدن به وسایل نقلیه در حال حرکت خوددارى نمایند.

⏺ از حرکت در محورهاى بزرگراهى به جهت سرعت زیاد وسایل نقلیه خوددارى نمایند.

⏺ از حرکت در پیاده روها و نقاط شلوغ خوددارى نمایند.

⏺ هنگام ریزش نزولات آسمانى و لغزنده بودن سطح معابر از حرکت خوددارى نمایند.

⏺ همیشه در سمت راست راه عبور نمایند.

⏺ جهت تغییر مسیر و گردش حتماً با حرکت دست رانندگان پشت سر را آگاه نمایند.

⏺ از حرکت در ساعات تاریکى هوا خوددارى نمایند.

رانندگان دوچرخه همیشه مدنظر داشته باشند همانند سایر وسایل نقلیه مکلف به رعایت قوانین و مقررات راهنمایى و رانندگى مى باشند.

سرهنگ مؤمنى در خاتمه از مؤسسات و شرکت هایى که دوچرخه در اختیار شهروندان قرار میدهند درخواست نمود که آموزش چگونگى استفاده از دوچرخه و رانندگى در سطح معابر را به استفاده کنندگان مدنظر قرار دهند و نسبت به آموزش آنها اهتمام جدى داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

 

نظر شما