شناسهٔ خبر: 35434282 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سلیمانی: سهمیه آسیا در جام جهانی فوتسال ۵ تیم است

سخنگوی لیگ فوتسال گفت: کنفدراسیون قاره آسیا در رقابت‌های جام جهانی فوتسال دارای ۵ سهمیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید سلیمانی سخنگوی لیگ فوتسال درباره سهمیه بندی قاره‌ها در جام جهانی ۲۰۲۰ لیتوانی گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا سهمیه بندی هر قاره را مشخص کرده و از آسیا ۵ سهمیه برای رقابت‌های جام جهانی انتخاب شدند که ۵ تیم اول مسابقات جام ملت‌های آسیا که قرار است ۸ تا ۱۸ اسفند ماه در ترکمنستان برگزار می‌شود سهمیه جام جهانی را کسب خواهند کرد.

او افزود: پیش از این قرار است رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا روز‌های ۲۴ مهر تا ۵ آبان ماه در ارومیه برگزار می‌شود و مرحله نهایی آن اسفند ماه در ترکمنستان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: قلی زاده: نمی‌دانیم چرا نتیجه بازی با ملی حفاری اعلام نمی‌شود

سخنگوی لیگ فوتسال راجع به سهمیه قاره‌های دیگر نیز بیان داشت: کنفدراسیون آفریقا دارای سه سهمیه است و رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا در مراکش برگزار می‌شود و سه تیم اول به جام جهانی صعود می‌کنند.

او افزود: کنفدراسیون کونکاکاف دارای ۴ سهمیه است، ولی هنوز زمان و محل برگزاری جام ملت‌های آن قاره مشخص نشده است. همچنین کنفدراسیون آمریکای جنوبی هم دارای ۴ سهمیه است که این قاره هم هنوز زمان و محل برگزاری جام ملت‌های آن قاره مشخص نشده است.

سلیمانی ادامه داد: کنفدراسیون اقیانوسیه داری ۱ سهمیه است و مسابقات جام ملت‌های این منطقه هم آبان برگزار می‌شود و از این منطقه فقط یک تیم به جام جهانی صعود می‌کند.

بیشتر بخوانید: رضازاده: همیشه افرادی خاص در تیم ملی جا داشته اند

سخنگوی لیگ فوتسال درباره سهمیه قاره اروپا هم گفت: کنفدراسیون اروپا به همراه لیتوانی کشور میزبان دارای ۶ سهمیه است. در این قاره مرحله مقدماتی جام جهانی این قاره از ۹ تا ۱۴ بهمن ماه برگزار می‌شود و مرحله اصلی هم از ۳۰ مهر تا ۵ آبان ماه برگزار می‌شود و ۶ تیم صعود کننده به جام جهانی در قاره اروپا هم نیز مشخص می‌شود.

او افزود: رقابت‌های جام جهانی فوتسال ۲۰۲۰ در با حضور ۲۴ تیم در کشور لیتوانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتسال ایران

نظر شما