شناسهٔ خبر: 35434234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

فاصله گرفتن روحانیت از انقلاب اسلامی جبران ناپذیر است

مرند – مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به سیاه نمایی علیه روحانیت در فضای مجازی گفت: روحانیت اگر از انقلاب اسلامی فاصله بگیرد، خدشه عظیمی به این نظام وارد می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مطهری اصل، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند که با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند برگزار شد، ابراز داشت: مکتب اهل بیت(ع)، حوزه علمیه را حفظ کرده و حوزه های علمیه نیز این مکتب را زنده نگه داشته اند و چون روحانیت تقویت کننده این مکتب بوده، مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با تاییدات و حمایت ها و مدیریت کامل روحانیت پیش رفته است، خاطرنشان کرد: آغاز بحث انقلاب اسلامی ایران، تنها به عهده روحانیت و البته تایید و همراهی مردم بود و دشمن نیز اگر به تضعیف انقلاب اسلامی امید دارد به حوزه های علمیه چشم بسته است.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: محبوب ترین قشر بین مردم، روحانیت هستند و کمترین نفوذ، فساد و خیانت و بیشترین شهید و ادب، کمال و احترام به مردم در این قشر است.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سیاه نمایی علیه روحانیت در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد مطالب فضای مجازی علیه روحانیت توسط منافقین در خارج از کشور به اشتراک گذاشته می شود.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: روحانیت اگر از انقلاب اسلامی فاصله بگیرد، خدشه عظیمی به این نظام وارد می شود، تقویت نیروهای مسلح نیز وابسته به حضور روحانیت در پشت صحنه انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به اینکه روحانیت در حفظ دین اسلام متحمل شکنجه ها و زحمات بسیاری شده است، افزود: حذف روحانیت از صحنه، مکتب شیعه و دین اسلام را از بین می برد، اعتمادی که مردم به روحانیت پیدا کرده اند، در طول یک روز و یک سال به وجود نیامده است.

وی افزود: بیش از ۵۰ نفر از شهدای مدافعین حرم از روحانیت هستند و اگر جنگی رخ دهد، باز روحانیت هستند که در خط مقدم حضور خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری علم و تهذیب اخلاق را از مهم ترین اصول حوزه های علمیه دانست و تصریح کرد: عالم به معنای انباشت علم در مغز نیست، علم باید عالم را به ادب و اخلاق برساند.

حجت الاسلام مطهری اصل نسبت به افراط و تفریط های دوران طلبگی هشدار داد و گفت: درس باید مهم ترین اولویت و اصل برای طلاب حوزه علمیه باشد، بحث های حاشیه ای و افراطی، طلبه را دو قطبی می کند.

وی ادامه داد: طلابی که به درس اهمیت داده و درک بیشتری از علم دارند، کمتر دچار انحراف می شوند.

گفتنی است، در این مراسم حجت الاسلام عباس اختیاری به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) مرند معارفه و از خدمات حجت الاسلام باقری قدردانی شد.

نظر شما