شناسهٔ خبر: 35433934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون اول دستگاه قضا: جدی و قاطع، اما با تدبیر با فساد مقابله کنید

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: به طور جدی و قاطع، اما با تدبیر با فساد مقابله کنید اگر با فساد مبارزه نشود، همان فساد؛ مانع تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -
مراسم تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید  دادگستری استان سیستان و بلوچستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.
 
معاون اول قوه قضاییه در این مراسم اظهار کرد: عزتی که امروز جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران دارند شاید در طول تاریخ بی سابقه و یا کم سابقه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: برای شکرانه این نعمت و عزت و استقلال و امنیت و قدردانی از جانبازان و شهدا و خانواده آنها، همه ما وظیفه داریم.

وی با قدردانی از زحمات رییس کل سابق دادگستری استان سیستان و بلوچستان و همه کسانی که در جهت خدمت رسانی به مردم این استان تلاش می‌کنند، ادامه داد: شناخت دقیق و درست مسائل سیستان و بلوچستان، ارایه راه حل‌های درست برای حل مشکلات و چگونگی اجرای راه حلی که برای رفع مشکلات مردم ارائه می‌شود، باید با همفکری همه مسئولان صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای افزود: مشکلات استان باید احصا شود و پس از موضوع شناسی و مسئله شناسی و با زمانبندی و شناسایی ظرفیت ها، همفکری راهکار لازم برای برطرف کردن آن و ارتقای برخی مسایل در دستور کار قرار گیرد و اگر این کار شود حق مطلب را ادا کرده‌ایم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: امروز مسائل یکجانبه و یک بعدی نیست و امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم، وقتی فردی را می‌خواهیم دستگیر کنیم که یک کارگاه کوچکی دارد اگر از صرف حقوقی بخواهیم نگاه کنیم اتهام این فرد بررسی و برای او قرار صادر می‌شود که ممکن است منجر به بازداشت وی شود در این صورت از نظر حقوقی کار درستی انجام داده ایم و اشکالی از این حیث به من قاضی وارد نیست، ولی چه اتفاقی برای کارگران و تولید می‌افتد، لذا اگر ما یک نشست‌هایی داشته باشیم و این موضوع را به مسئولان استانی اطلاع دهیم تا تدبیری اندیشیده شود، بهتر می‌توانیم مسایل را مدیریت کنیم.

این مسئول عالی قضایی ادامه داد: یکی از درخواست‌های جدی مردم رسیدگی سریع پرونده است، اما به لحاظ حجم کار نیروی اداری و نیروی قضایی رسیدگی‌ها طول می‌کشد و امکان پذیر نیست در این میان یکی از راه‌ها این است که پرونده‌هایی که امکان دارد به دستگاه قضایی وارد نشود و اگر به دستگاه قضایی آمد کاری کنیم که از طریق صلح و سازش و میانجیگری و ریش سفیدی آن را حل کنیم. باید در شورای اداری و شورای تامین و اینگونه شورا‌ها با حضور مسئولان استانی نسبت به ارائه راهکار برای پیشگیری از ورود برخی پرونده‌ها به دستگاه قضایی همفکری شود.

وی خطاب به رئیس کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: باید بین کسانی که آگاهانه و زیاده خواهانه امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد و به انفال و بیت المال دست اندازی می‌کنند و عموم‌ مردم که از روی جهل و نادانی و غفلت کاری را انجام می‌دهند، تفکیک قائل شد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: همت ما بیشتر باید مدارا کردن و ارتباط با عموم مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: استفاده از ظرفیت‌های استان برای پیشگیری و کاهش ورود پرونده به قوه قضائیه، تسریع در به نتیجه رسیدن پرونده ها، تلاش برای تقویت و ارتقای نقاط پیشرفت و مدیریت صحیح و تشریک مساعی برای برون رفت از نقاط ضعف موجود را در دستور قرار دهید.

وی ادامه داد: تلاش برای تحقق عدالت و مقابله با جنگ اقتصادی مدنظر قرار گیرد که راه مهم و موثر این مقابله محقق شدن رونق تولید و ایجاد اشتغال و خودکفایی و تلاش برای صادرات است. هرمقدار که قوه قضاییه در این جهت می‌تواند به دستگاه اجرایی کمک کند، این کار را انجام دهید، امروز در جنگ اقتصادی هستیم و در زمان جنگ قوانین متناسب با زمان جنگ باید مورد توجه قرار گیرد باید قانون به گونه‌ای تفسیر شود که بتوان به این موضوع کمک کرد و هر مقدار می‌توانید به تولید کمک کنید.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: همچنین به طور جدی و قاطع، اما با تدبیر با فساد مقابله کنید اگر با فساد مبارزه نشود، همان فساد؛ مانع تولید می‌شود.

وی به عنوان نکته دیگر تصریح کرد: هر چه می‌توانید از مجموعه قضایی استان صیانت کنید و به مشکلات خانواده قضایی خود رسیدگی کنید و هم از فکر آن‌ها استفاده کنید و هم مراقب باشید که شیطان و شیطان صفت‌ها در آن‌ها نفوذ نکنند.

انتهای پیام/

نظر شما