شناسهٔ خبر: 35432966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انتقاد امام جمعه پیشوا از وضعیت قبور شهدا در صحن امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع)

منطقه جنوب شرق تهران

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: قبور شهدای داخل صحن امامزاده جعفر بن موسی الکاظم (ع) در پیشوا وضعیت خوبی نداشته و نیاز به توجه و ساماندهی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندارو مسئولان ادارات برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا در این جلسه طی سخنانی بیان کرد: فرصت‌های زیادی برای تقویت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی وجود دارد که یکی از این فرصت‌ها عاشورا و اربعین حسینی است.
 
وی تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، اربعین جهانی شد و جهانی‌تر هم خواهد شد ، دستگاه امام حسین(ع) مقدمه ای برای آشنایی با فرهنگ اصیل سیدالشهدا (ع) و فرهنگ انقلابی است.

امام جمعه شهرستان پیشوا خاطر نشان کرد: یکی‌از فرصت‌های ناب برای ترویج فرهنگ اسلامی_ایرانی، دفاع مقدس است ،  دفاع مقدس یک دانشگاه است که درب آن باز و راهش همچنان ادامه دارد.

وی افزود: فرهنگ‌ ایرانی با فرهنگ اسلامی گره خورده است و فرهنگ‌هایی همچون صله رحم، فرهنگ‌ کار و... مورد تاکید دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: یادواره های شهدا و جلساتی که به‌یاد شهدا برگزار می‌شود فرصتی برای تبیین فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

وی یادآور شد: قبور شهدای داخل صحن امامزاده در پیشوا وضعیت خوبی نداشته و نیاز به توجه و ساماندهی دارد.

امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: راه‌اندازی طرح محله اسلامی و تشکیل کمیته های نظافت، امنیت، امور بانوان، عمران و آبادانی و ... کار ارزنده و فرصت مغتنمی برای فرهنگسازی است تا مردم خودشان پای کار بیایند و امورات محله خود را پیگیری کنند.

لازم به ذکر است که در این جلسه ارائه گزارش ۶ ماهه دستگاه‌های متولی در خصوص شعار سال و همچنین ارائه برنامه و گزارش عملکرد دستگاه‌های متولی در خصوص انضباط اجتماعی، کاهش قانون‌گریزی و احترام به قانون در قوانین راهنمایی و رانندگی در دستور کار جلسه بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما