شناسهٔ خبر: 35432441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

فعالیت های گسترده ای در راستای کنگره امام و شهدای مرکزی انجام شد

اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: فعالیت های گسترده اجتماعی، فرهنگی و خدماتی به عنوان برنامه های زیرمجموعه کنگره ملی نقش امام در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی روز پنجشنبه در حاشیه اجلاسیه شهدای ارتش استان مرکزی در اراک، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار برگزاری اجلاسیه های کنگره ملی نقش امام در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی از یک سال گذشته شروع شده و سعی کردیم نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس را به خوبی تبیین کنیم.

وی افزود: ۹ اجلاسیه سنگر سازان بی سنگر در فراهان، کارگری در ساوه، مدافعان حرم در دلیجان، شهدای روحانی در محلات، فرهنگیان در اراک، شهدای گمنام در اراک، پیشکسوتان در اراک و ورزشکاران در اراک و بانوان در اراک برگزار شده اند. همچنین اجلاسیه های بهداری و رزم در اراک، دانشگاهیان در اراک، مهندسی رزم در اراک، امر به معروف و نهی از منکر و اجلاسیه امام در خمین و اجلاسیه اصلی در ۱۱ مهر در اراک برگزار خواهد شد.

کریمی بیان کرد:  در زیر مجموعه امور کنگره خدمات رفاهی، اجتماعی و محرومیت زدایی بسیاری انجام شده که اعزام ۳۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم، اعزام ۳۸ جانباز قطع نخاعی به همراه خانواده های آنها به مشهد مقدس، اعزام ۶۲۰ زائر اولی به عتبات عالیات، تجهیز بیش از ۳۰۰ خانه ورزش روستایی، اهدای ۶۲۰۰ لوازم التحریر به دانش آموزان، ساخت بیش از ۶۲۰ خانه برای خانواده های دو معلول به بالا، اهدای سبد کالا و هدایای نقدی به نیازمندان، ساخت ۲۴ خانه برای فاطمیون نیز در این راستا انجام شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: در راستای فعالیت های ادبی بیش از ۱۳۰ عنوان کتاب تحویل ستاد تدوین شده که بیش از نیمی از آنها کارهای ممیزیشان انجام شده که با محوریت امام، شهدا، زنان، کودکان، دانشنامه شهدا و نقش رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: ۱۲ یادواره شهرستانی، ۷ برنامه قشری، ۱۳۲ یادواره حوزه ای، ۷۱۰ برنامه پایگاهی و مسجد محوری و بیش از ۲۲ برنامه یک مسجد، یک خاطره و یک فرمانده و ۹۸ برنامه آبروی محله نیز برگزار شده است.

کریمی اضافه کرد: همایش چشمان منتظر، سفیران کنگره، طلایه داران محرم، سمن ها، همایش پیشکسوتان اطلاعاتی، همایش جامعه پزشکی، همایش طلاب و همایش های بانوان در ساوه، خمین، اراک و استانداری از دیگر برنامه های فرهنگی در راستای کنگره بوده است.

وی افزود: در حوزه زیرساختی در ذیل کنگره تجهیز دهکده مقاومت برای استفاده عموم مردم، تکمیل موزه دفاع مقدس پس از ۱۲ سال، احداث ساختمان کنگره برای ادامه کار تبیین، بازسازی قبور شهدا، راه اندازی سایت شهود، تجهیز ۲ استودیو، تاسیس بنیاد ملی کربلایی کاظم ساروقی نیز انجام شده است. در حوزه آموزشی و پژوهشی و زیرساختی دوره های روایت گری ملی، دوره های نویسندگی برای جوانان، تدوین سند جامع رزمندگان نیز انجام شده است.

کریمی بیان کرد: در بخش هنری تولید بیش از ۴۰ المان مدنظور بود که ۸۵ درصد آنها انجام شده و در نقاط مشخص نصب خواهند شد. ایجاد گنجینه های دفاع مقدس در کارخانجات و ادارات، تهیه ۳۰ مستند و پخش آن در شبکه ملی، تهیه ۳۰ موشن گرافی، ۸۰ تئاتر خیابانی، ۱۰ تئاتر صحنه ای‌، طراحی ۶۲۰۰ تابلو فرش، زیارت مجازی قبور شهدا، نقاشی کودکان، تولید سردیس و تندیس با محوریت شهدا، تهیه ۱۴۴ اثر هنری، تهیه ۵ سرود تخصصی، ۱۰ سرود ویژه و تهیه بیش از ۷ هزار ساعت مصاحبه از فرماندهان دفاع مقدس نیز در این راستا انجام شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اقدامات ویژه این کنگره در راستای تبیین شخصیت امام را می توان راه اندازی قرارگاه حضرت روح الله، اجرای اردوهای هفت اقلیم برای بیش از ۲ هزار نفر از اساتید، طلاب و دانشجویان، برگزاری همایش دو روزه علمی در خمین، تهیه ۱۲ عنوان کتاب با محوریت امام، تولید فیلم های کوتاه با محوریت امام، راه اندازی موزه امام شناسی در مرکز استان، برنامه ریزی برای تولید سریال امام و تاسیس بنیاد ویژه امام خمینی(ره) انجام شده است.

نظر شما