شناسهٔ خبر: 35431887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده سپاه نینوای گلستان خبرداد

۱۱.۵ میلیارد تومان رهاورد سفر سردار سلامی به گلستان

گرگان- فرمانده سپاه نینوا گلستان ضمن تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس، گفت: رهاورد سفر سردار سلامی به استان ۱۱.۵ میلیارد تومان بود که در حوزه پیشرفت و آبادانی گلستان هزینه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین معروفی ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهارکرد: رهاورد سفر سردار سلامی به استان ۱۱.۵ میلیارد تومان بود که در حوزه بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی هزینه خواهد شد.

وی افزود: این بودجه مخصوص خدمت به مردم است و به هیچ عنوان به پیمانکار داده نمی شود و با همت جهادی با این بودجه به اندازه ۲۰ میلیارد تومان خدمت ارائه خواهیم کرد.

معروفی در خصوص پروژه های عمرانی هفته دفاع مقدس گفت: بخشی از پروژه ها در حوزه سیل و تعمیر و تحویل تعدادی از واحدهای مسکونی است.

وی با بیان این که ۱۲ مدرسه را هم تا اول مهر تحویل می دهیم، اضافه کرد: پنج مدرسه در پنج شهر به صورت نمادین افتتاح می شود.

معروفی با اشاره به این که بخشی از پروژه ها هم در ۱۵ آذر افتتاح خواهد شد، گفت: از محل آورده سردار سلامی به استان، اولویت سپاه نینوا آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب در مناطق محروم استان است.

وی در خصوص سد نرماب اظهارکرد: افتتاح سد نرماب جلوی ۴۰ درصد سیلاب ها را خواهد گرفت و باید با تخصیص اعتبار به موقع هرچه سریعتر کار اجرایی آن تمام شود.

معروفی افزود: قرارگاه خاتم ۲۱۶ میلیارد تومان در خصوص این سد طلب دارد اما ما نیازمند این هستیم که ۱۶۰ میلیارد تومان دولت هرچه سریعتر برای اتمام سد اختصاص دهد.

برنامه های هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه نینوای گلستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: در سالگرد سی و نهمین دوران دفاع مقدس با شعار «ما پیروزیم» برنامه های گرامیداشت این هفته را برگزار می کنیم.

وی با بیان این که هیچ بن بستی در جبهه حق نمی بینیم زیرا در مکتب ائمه بن بست وجود ندارد، ادامه داد: سپاه نینوا ۶۳۳ برنامه در سطح استان دارد که ۵۰ برنامه آن شاخص است.

معروفی افزود: برنامه رژه ۳۱ شهریور براساس تقسیم کار ستاد کل نیرو های مسلح امسال بر عهده سپاه بوده و با حضور نیروهای مسلح استان، بسیج مستضعفان، جهاد سازندگی و غیره در میدان بسیج برگزار می شود.

وی بیان کرد: پیام ما در این روز برای مردم امید به کشور و برای دشمنان دفاع از کشور و کیان اسلام است.

معروفی به برنامه های شاخص اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ ایثار و مقاومت، افتتاح پروژه های عمرانی، 70 یادواره شهدای محله، منا و شهدای پایگاه، همایش ایثار و شهادت، همایش تجلیل از زنان ایثارگر و زینبی، اهدای لوازم التحریر، عطرافشانی گلزار شهدا، افتتاح مخزن هزار متر مکعبی عباس آباد علی آبادکتول، همایش فرماندهان و پیشکسوتان و بازسازی عملیات حصر آبادان توسط تیپ مردم پایه سپاه در آق قلا بخشی از این برنامه ها است.

بیمارستان صحرایی

فرمانده سپاه نینوای گلستان اظهارکرد: اعزام نیروهای بهداشتی و درمانی به نقاط محروم و ایجاد بیمارستان صحرایی با محوریت دندانپزشکی در گمیشان، بندرترکمن، کردکوی و گالیکش انجام می شود.

معروفی بیان کرد: همزمانی دفاع مقدس امسال با محرم سیدالشهدا حاوی پیامی است تا همه تامل کنیم که انقلاب ما با الگوبرداری از نهضت سیدالشهدا بود.

وی افزود: در دفاع مقدس ملت ایران در مقابل همه دنیای استکبار در جبهه شرق و غرب ایستاد تا ثابت کند قدرت معنوی والاتر از قدرت مادی است.

معروفی با بیان این که امروز امت اسلامی ما با تبعیت از امام زمان خود با دشمنان اسلام سازش نخواهد کرد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت بود که ثابت کرد جبهه حق با جبهه باطل سازش نخواهد کرد و این کار با تبعیت از مکتب سیدالشهدا (ع) صورت گرفت.

وی تصریح کرد: حضرت اباعبدالله ثابت کرد در مقابل باطل نباید کوتاه آمد و امام خمینی (ره) با تاسی از همین گفتمان، انقلاب اسلامی را به ثمر نشاند.

معروفی اظهارکرد: انقلاب اسلامی ما امروز به جهان صادر شده است و قدرت و نفوذ منطقه ای ما در جهان اسلام فوق العاده است چرا که فرهنگ مقاومت ما جواب داده که هر روز گروهی را برای مذاکره با ما می فرستند.

نظر شما