شناسهٔ خبر: 35430924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی در دیدار سفیر عراق:

اربعین مظهر قدرت و اتحاد ایران و عراق است | تفرقه افکنی دشمن اثر ندارد

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به توطئه های متعدد دشمنان برای ایجاد تفرقه بین ایران و عراق تأکید کرد که دشمن هرگز نمی تواند برادری و اتحاد دو کشور را از بین ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار سفیر عراق با بیان این که ایران و عراق در طول تاریخ با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته اند، گفت: ایران و عراق دارای اتحاد فرهنگی، تاریخی و سیاسی بوده و هستند.

وی افزود: ایران و عراق دو کشور برادر هستند و در طول سال های متمادی همراه یکدیگر بوده اند، دشمن سعی می کند بین ایران و عراق ایجاد اختلاف کند اما هر اندازه در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کرده شکست سخت تری خورده و نتوانسته موفق شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه های داعش و تکفیری در عراق و سوریه اظهار داشت: با وجود این توطئه ها امروز می بینیم که ارتباط و برادری دولت و ملت ایران و عراق بیشتر شده است و دشمن ناکام مانده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم عراق مردم با فرهنگ ولایت و دین هستند و با وجود حشدالشعبی و گروه های مقاومت اجازه ندادند که دشمنان به اهداف خود در این کشور دست پیدا کنند، امروز دشمن درصدد این است که بین ایران و عراق اختلاف ایجاد کند اما هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر تقویت اتحاد ایران و عراق ابراز داشت: هزاران نفر از مردم ایران در مراسم عظیم اربعین در عراق شرکت می کنند و هرسال هم بر این تعداد افزوده خواهد شد؛ دل ملت ایران در مسیر ولایت و خدمت به اهل بیت(ع) همراه ملت عراق است.

وی مظهر قدرت و اتحاد ایران و عراق را اربعین دانست و عنوان کرد: هیچ قدرت جز اسلام و ولایت نمی تواند میلیون ها انسان را در یک نقطه جمع کند، در مکه و مدینه تعداد زائران از 3 میلیون تجاوز نمی کند اما در اربعین مشاهده می کنیم که بیش از 20 میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما از ملت و دولت عراق برای مهمان نوازی و ایثاری که نسبت به زوار در اربعین دارند تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم هر روز برادری و وحدت ایران و عراق محکم ترشود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
<div id="video-display-embed-code_141433" ><script type="text/JavaScript" src="http://rasanews.ir/fa/news/play/embed/620977/141433?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما