شناسهٔ خبر: 35426511 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اردوغان دو هفته به آمریکا مهلت داد

ابنا

اردوغان اظهار داشت: اگر مذاکرات با آمریکا در زمینه ایجاد منطقه امن در سوریه به نتیجه نرسد طی دو هفته طرح عملیاتی خود را اجرا خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد اگر مذاکرات با آمریکا در زمینه ایجاد منطقه امن در سوریه به نتیجه نرسد طی دو هفته طرح عملیاتی خود را اجرا خواهیم کرد.

«رجب طیب اردوغان» در جمع اساتید دانشگاه در تالار کنگره ملت در کاخ بش‌تپه آنکار به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید درباره ایجاد منطقه امن در سوریه به همکاری آمریکا گفت: اگر مذاکرات با آمریکا در خصوص ایجاد منطقه امن در سوریه به نتیجه نرسد طی دو هفته طرح عملیاتی خود را اجرا خواهیم کرد.

وی درباره دیدار سه‌جانبه با همتایان روسی و ایرانی خود گفت: در این اجلاس در خصوص حل بحران انسانی در سوریه تصمیم های مهمی اتخاذ کردیم؛ یکی از مهمترین دستاوردهای اجلاس ، تایید اعضای جدید کمیته قانون اساسی سوریه بود که پویایی جدیدی در روند سیاسی به ارمغان خواهد آورد. بدین ترتیب تمامی مشکلات بر سر راه تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه برطرف شد. یکی دیگر از مسائلی که رایزنی کردیم مسئله ادلب بود که ظرفیت ایجاد موج مهاجرتی عظیمی دارد.

اردوغان در ادامه با تاکید بر اینکه دیگر به وعده ها اعتنا نکرده و خواستار اجرا هستند، گفت: ما از کشورهای اروپایی انتظار حمایت قدرتمندانه‌تری در موضوع ادلب و شرق فرات داریم، اگر مذاکرات با آمریکا در خصوص ایجاد منطقه امن در سوریه به نتیجه نرسد طی دو هفته طرح عملیاتی خود را اجرا خواهیم کرد.

رئیس جمهور کشور در ادامه تصریح کرد: تحولات ماه‌های آتی تعیین می‌کنند که بحران سوریه حل می‌شود یا تشدید می‌یابد. می توانیم در منطقه امن حدود 3 میلیون پناهجوی سوری را اسکان دهیم.

گفتنی است ترکیه همواره نسبت به تحولات شمال سوریه ابراز نگرانی کرده و خواستار قطع روابط آمریکا با نیروهای کُردهای موسوم به «ی. پ.گ» شده است.

.............................
پایان پیام/ 167

نظر شما