شناسهٔ خبر: 35426442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آئین گلنگ‌زنی احداث ۱۵۰ خانه آسیب‌دیده از سیل خوزستان + تصویر

مراسم کلنگ‌زنی آغاز احداث ۱۵۰ خانه آسیب‌دیده از سیل استان خوزستان با مشارکت کمک‌های مردم هندوستان و کمیته امداد امام خمینی(ره) به ارزش ۳۰ میلیارد ریال‌ برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مراسم کلنگ‌زنی آغاز احداث 150 خانه آسیب‌دیده از سیل استان خوزستان با مشارکت کمک‌های مردم هندوستان و کمیته امداد امام خمینی(ره) به ارزش 30 میلیارد ریال‌ برگزار شد.

این تعداد منازل در بخش شاوور شوش، روستاهای کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان و بخشی از اهواز ساخته می‌شوند که 30 واحد آن در شهرستان کارون از طریق کمک‌های مردمی هندوستان ساخته می‌شوند.

مراسم کلنگ‌زنی آغاز احداث 150 خانه آسیب دیده از سیل استان خوزستان با حضور نماینده ولی‌فقیه در هندوستان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از مردم آسیب دیده از سیل برگزار شد.

در این مراسم مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اظهار داشت: در جریان سیل اخیر علاوه بر‌محبت مردم ایران شاهد نوع دوستی و محبت دیگر کشورها از جمله مردم هندوستان بودیم.

وی با اشاره به مشارکت کشور هندوستان در بازسازی منازل آسیب‌دیده از سیل خوزستان، بیان کرد: در جریان این کمک‌رسانی طلاب هندوستانی مقیم ایران نیز حضور فیزیکی برای کمک‌رسانی به همراه داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به این‌که ساخت 150 واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در مناطق بخش شاوور شوش، کارون، حمیدیه، دشت‌آزادگان و بخشی از اهواز انجام می‌شود، ادامه داد: این احداث با مشارکت و همدلی مردم هندوستان و نماینده ولی فقیه در این کشور انجام می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام قاسم خضیراوی امام جمعه کارون با اشاره به خسارت‌های گسترده این شهرستان براثر سیل اخیر خوزستان، از مردم هندوستان به پاس کمک‌های ارسال شده و طلاب مقیم این کشور در جهت حضور و کمک‌رسانی به مردم سیل‌‌زده در روند احداث منازل قدردانی کرد.

آسیب‌های قابل توجه سیل خوزستان به منازل مختلف شهرستان کارون

در ادامه معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون اظهار داشت: شهرستان کارون دچار آسیب‌های بسبار و جدی شده است و انتظار داریم که نسبت به مناطق سیل این شهرستان توجه ویژه شود.

وی با اشاره به این‌ که 60 روستای شهرستان کارون به زیر آب رفته‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به کم‌برخورداری مردم منطقه از دولت و خیرین انتظار داریم که عنایت ویژه‌ای داشته باشد.

همچنین حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌پور نماینده ولی‌فقیه در هندوستان اظهار داشت: هر چند سیل در استان‌های کشور سبب خسارت‌های بسیاری شد اما شاهد همدلی و همراهی مردم در بخش‌های مختلف بودیم.

وی بیان کرد: با وجود آن که شیعیان هندی خود نیازمند بودند اما به دلیل علاقه به انقلاب اسلامی و اسلام اعلام‌ همبستگی و کمک‌‌های خود را ارسال کردند و این اتفاق براساس عشق و دلبستگی به انقلاب اسلامی و رهبری اتفاق افتاد.

نماینده ولی‌فقیه در هندوستان با اشاره به این‌که پیام انقلاب اسلامی، تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است، افزود: هر میزان که مبلغ کمک شده ناشی از عشق، علاقه و ارادت مردم است و دارای اثرگذاری معنوی است.

به گزارش تسنیم گروه 20 نفره از طلاب هندی مقیم ایران از تاریخ 24 شهریورماه سال جاری تا 28 در روستای کم‌برخوردار عطیش شهرستان کارون به فعالیت پرداختند. همچنین میزان مشارکت مردم هند و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای 150 واحد 30 میلیارد ریال‌ بوده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما