شناسهٔ خبر: 35426411 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قابلیت شوکه کننده دوربین فیلم‌برداری هوآوی Mate 30 +تصاویر

دوربین فیلم‌برداری Mate 30، گوشی جدید هوآوی، دارای نرخ ضبط اسلوموشن ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که ما و طرفداران محصولات هوآوی منتظر رونمایی گوشی جدید این شرکت با نام Mate 30 هستیم. تاکنون رندر‌ها و اطلاعاتی از این دستگاه به بیرون درز پیدا کرده و مطمئنا باز هم این اتفاق در آینده خواهد افتاد. حتی به تازگی تصویر جدیدی از قاب این گوشی منتشر شد که اطلاعات تازه‌ای به ما داد. اما به تازگی خبر جدیدی منتشر شده که باعث تعجب بسیاری شده است.

چند ساعت پیش یکی از رسانه‌های معتبر خبر جدیدی در مورد گوشی جدید هوآوی با نام Mate 30 منتشر کرد که توجه بسیاری را جلب کرد. این خبر درباره نرخ فوق‌العاده دوربین فیلم‌برداری این گوشی است. بر اساس این خبر، این نرخ برابر ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه است. شاید باورش سخت باشد، اما این مقدار هشت برابر بیشترین نرخ فریم گوشی‌هایی است که تاکنون تولید شده‌اند. اگر به یاد داشته باشید نرخ فریم فیلم‌برداری بهترین گوشی‌های سامسونگ و شرکت‌های دیگر نهایتا ۹۶۰ است که آن هم توسط سامسونگ و سونی انجام شده بود.

قابلیت شوکه کننده دوربین فیلم‌برداری هوآوی Mate 30 +تصاویر

بیشتر بخوانید: عرضه سه پرچمدار جدید هوآوی بدون نرم افزارهای گوگل

دوربین یک گوشی برای رسیدن به این سرعت فریم نیاز به یک شرایط خاص دارد. در این دوربین به حافظه‌های بسیار سریعی نیاز است که بتوانند به سرعت پس از ثبت اطلاعات تصویر در سنسور دوربین، اطلاعات را ذخیره کنند. علاوه بر این به یک شرایط خاص برای نگهداری لحظه‌ای این اطلاعات هم نیاز است که بتوان به وسیله آن اطلاعات مورد نیاز را در لحظه ذخیره کرد. همانطور که متوجه شدید برای رسیدن به این قابلیت در دوربین یک گوشی به فناوری پیشرفته‌ای نیاز است که به نظر می‌رسد هوآوی به آن رسیده است.

قابلیت شوکه کننده دوربین فیلم‌برداری هوآوی Mate 30 +تصاویر

البته یک نکته دیگر نیز در این مسئله وجود دارد که اگر درست باشد چیز جالبی نخواهد بود. بعضی می‌گویند شاید هوآوی قصد کاهش وضوح فیلمبرداری را داشته باشد که اگر این اتفاق واقعا قرار باشد رخ بدهد، رزولوشن پایین‌تر از ۷۲۰p اصلا جالب نیست. روش دیگری نیز وجود دارد که در آن هم کیفیت تصویر نهایی ۷۲۰p خواهد شد که برای بعضی کاربران اصلا راضی کننده نیست. در این روش ویدئو با رزولوشنی مانند ۴۸۰p ضبط شده و سپس به وسیله دو فرایند مجزا و با کمک هوش مصنوعی به رزولوشن ۷۲۰ می‌رسد. فعلا باید برای به دست آوردن اطلاعات نهایی تا آخر هفته منتظر بمانیم. این گوشی در روز پنجشنبه رونمایی خواهد شد.

قابلیت شوکه کننده دوربین فیلم‌برداری هوآوی Mate 30 +تصاویر

انتهای پیام/

دوربین فیلم‌برداری Mate 30 دارای سرعت فوق‌العاده بالایی است

برچسب‌ها:

نظر شما