شناسهٔ خبر: 35426318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمادگی پلیس‌راه قزوین برای دور دوم سفرهای تابستانی

رئیس پلیس‌راه استان از آمادگی عوامل این یگان برای پوشش محورهای مواصلاتی در زمان تعطیلات پایانی دور دوم سفرهای تابستانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از فرماندهی انتظامی استان قزوین سرهنگ نصراله با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی تعطیلات تابستانی و پیش بینی افزایش چشمگیر حجم سفر در راه های استان پلیس‌راه با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از گشت های پلیسی محسوس و نامحسوس ایمنی سفر را در کلیه محورهای مواصلاتی استان برقرار خواهد کرد.

وی ادامه داد: تعداد 50 دستگاه دوربین هوشمند ثابت و 36 دستگاه دوربین کنترل سرعت دستی برای کنترل تخلفات رانندگی در جاده‌ها به منظور رصد کامل نحوه رانندگی رانندگان با هدف برخورد قاطع و پیشگیرانه با تخلفات و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث تلخ به کارگیری خواهد شد.

سرهنگ بیگلری اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیائی خاص و استراتژیک استان قزوین به عنوان ترمینال و کریدور تردد وسایط نقلیه به استان های غربی - مرکزی شمالی و شمال غرب کشور از عصر روز چهار شنبه 27 شهریورماه  تا روز یک شنبه 31 شهریور ماه شاهد افزایش تردد وسایل نقلیه در کلیه راه‌های استان خواهیم بود که برای ایجاد امنیت ترافیکی برای رانندگان محترم پلیس‌راه استان با برگزاری جلسات هماهنگی متعدد تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به استقرار 6 ایستگاه پلیس‌راه جاده‌ای گفت: با توجه به این که به‌صورت روزانه بالغ بر 2 هزار دستگاه اتوبوس در حال تردد در جاده‌های استان هستند نظارت و کنترل مستمر بر رفتار رانندگان ناوگان مسافربری با استفاده از دوربین‌های نظارتی و سامانه هوشمند کنترل الکترونیکی با دقت انجام خواهد شد.

رئیس پلیس‌راه استان با بیان این که  اغلب تصادفات در راه‌های استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است به رانندگان توصیه کرد: قبل از شروع سفر از سلامت فنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و در زمان رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت و از ارتکاب هرگونه تخلف رانندگی پرهیز و پس از هر 2 ساعت رانندگی مستمر 30 دقیقه استراحت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما