شناسهٔ خبر: 35425360 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

کلاهبرداری به بهانه فروش آدم‌ کوتوله در اراک

خبرگزاری ایرنا

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۲ جوان که به بهانه فروش آدم‌کوتوله در اراک اقدام به کلاهبرداری کرده بودند در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ سید «نورالدین حسینی» افزود: چندی پیش ۲ شهروند اراکی با شکایتی به پلیس آگاهی استان مراجعه کردند و درخواست رسیدگی به کلاهبرداری صورت گرفته از آنان را داشتند.

وی ادامه داد: مال‌باختگان عنوان کردند که ۲ جوان با مراجعه به محل کسب‌شان تصاویری دروغین از آدم کوتوله‌ها به آنان نشان داده و این افراد را متقاعد به خرید کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه پلیس استان مرکزی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در این راستا ۶۷۰ میلیون ریال از مال‌باختگان اخاذی شده بود و کلاهبرداران از پاسخگویی به آنان سرباز زده بودند.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: با انجام تحقیقات تخصصی توسط کارآگاهان پلیس ماهیت کلاهبرداران شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اسناد و مدارک به‌دست آمده این کلاهبرداران به جرم خود اعتراف کردند و پرونده آنان با تکمیل تحقیقات به مرجع قضایی ارسال شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: با توجه به احتمال کلاهبرداری‌های دیگر از سوی این افراد شهروندان می‌توانند برای پیگیری پرونده‌های خود به پلیس آگاهی استان مرکزی مراجعه کنند.

هفت محمولهکالای قاچاق توسط پلیس استان مرکزی کشف شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: هفت محموله کالای قاچاق به ارزش ۶۸ میلیارد ریال هفته جاری در طرح ‌های عملیاتی پلیس این استان کشف شد.

سرهنگ «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: سه محموله مربوط به پارچه‌های قاچاق به وزن ۲۲ تن بود و ۱۸ هزار و ۲۶۰ قطعه لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو، ۵۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۳۷ هزار عدد انواع لوازم آرایشی، پنج هزار عدد اسباب‌ بازی و یک محموله خرد لوازم قاچاق نیز در این مدت توسط پلیس کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۱۵ دستگاه خودرو از قاچاقچیان کالا توقیف و به همراه دستگیر شده‌ها به مراجع قضایی تحویل شده است.

قاچاقچی کالا و موادمخدر در عملیات مشترک پلیس راه‌آهن استان مرکزی دستگیر شد

رئیس پلیس راه آهن اراک گفت: یک قاچاقچی کالا و موادمخدر در عملیات مشترک با پلیس این استان دستگیر شد.

سرگرد «امید منتظر» افزود: در این عملیات بیش از یک کیلوگرم ماده مخدر، چهار دستگاه استخراج ارز دیجیتال و ۸۷۹ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق کشف شد.

وی بیان کرد: ماموران اداره مبارزه با موادمخدر این پلیس در انجام تحقیقاتی از نگهداری و فروش موادمخدر توسط فردی در یکی از محله های شهر اراک مطلع شدند.

رئیس پلیس راه‌آهن ادامه داد: این مهم با پلیس مبارزه با موادمخدر استان درمیان گذاشته شد و در عملیات فرد مورد نظر دستگیر و از وی یک کیلو و ۲۲۵ گرم ماده‌مخدر تریاک و تعدادی آلات استعمال موادمخدر کشف شد.

سرگرد منتظر اضافه کرد:‌ با حکم مرجع قضایی از منزل این قاچاقچی بازرسی شد و تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال و دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق کشف شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

 
 

نظر شما