شناسهٔ خبر: 35425251 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کودکانی که در کتاب گینس رکورددار هستند + تصاویر

در این مطلب با کودکانی آشنا خواهیم شد که ساعت‌ها یا گاهی حتی سال‌ها وقت صرف کرده اند تا خود را برای شکستن یک رکورد جهانی آماده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شکستن یک رکورد جهانی و راه پیدا کردن به کتاب گینس می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. گرچه کودکان اغلب چندان جدی گرفته نمی‌شوند، اما وقتی پای رکورد زنی به میان می‌آید، آن‌ها هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در ادامه با کودکانی آشنا خواهیم شد که ساعت‌ها یا گاهی حتی سال‌ها وقت صرف کرده اند تا خود را برای شکستن یک رکورد جهانی آماده کنند، گرچه برخی از آن‌ها هم با ویژگی‌های مادرزادی شان رکورد شکن شده اند.

مونتانا کنی ۷ ساله: جوان‌ترین زن صعود کننده به قله کلیمانجارو

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند

مونتانا از مادرش خواست از کوه آتشفشانی ۵،۸۹۵ متری کلیمانجارو که در کشور تانزانیا واقع شده و بلندترین کوه قاره‌ی آفریقا به شمار می‌رود، صعود کند تا با این کار به پدرش که به آسمان‌ها رفته نزدیک‌تر شود؛ پدر مونتانا ۵ سال قبل از آن از دنیا رفته بود.

مونتانای ۷ ساله در مصاحبه‌ای گفته: «اونجا برای بابا بوس فرستادم و اون فهمید من اونجام.»

در سال ۲۰۱۸، مونتانا و مادرش، هالی کنی، به همراه یکدیگر قله‌ی کلیمانجارو را فتح کردند. آن‌ها مسیر کوهپایه تا قله را طی ۶۱ و نیم روز طی کردند و برای این صعود، چندین ماه تمرین کردند.

بیشتر بخوانید: شگفت انگیز‌ترین رکورد‌های گینس که میخ کوبتان می‌کند / از خوردن هواپیما در طول ۲ سال تا بزرگترین میل بافتنی دنیا با طول ۴ متر! + تصاویر

هنری کابلس ۱۷ ساله: بیشترین پرش متوالی رو به عقب با پوگو استیک

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند

کابلس ۱۷ ساله با ۲۰ پرش متوالی رو به عقب با پوگو استیک توانست نام خود را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت کند. او کار با پوگو استیک یا همان چوب پرش را از سن ۱۲ سالگی آغاز کرد و بعد‌ها به تیم بدلکاری XPOGO پیوست که ۱۳ رکورد جهانی دارد.

نیلانشی پاتل ۱۶ ساله: مو بلند‌ترین نوجوان دنیا

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند + تصاویر

پاتل که اهل کشور هند است، بعد از یک تجربه‌ی تلخ از کوتاه کردن موهایش در سن ۶ سالگی، دیگر از کوتاه کردن آن‌ها خودداری کرد. از آن زمان او دیگر موهایش را کوتاه نکرده و در سال ۲۰۱۸، با ۱۷۰/۵ سانتیمتر مو، توانست رکوردشکنی کند.

گرچه پاتل مو بلندترین نوجوان دنیا به شما می‌رود، اما موبلندترین فرد بزرگسال دنیا یعنی شی چوپینگ حدود ۵ متر و نیم مو دارد که بیشتر از ۳ برابر طول مو‌های پاتل است.

رایان ۶ ساله: پربازدیدترین کانال یوتیوبی متعلق به فردی از نسل هزاره

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند

رایان، صاحب کانال یوتیوبی Ryan ToysReview، رکورد پربازدیدترین کانال یوتیوبی متعلق به فردی از نسل هزاره (متولدین سال ۲۰۰۰ به بعد) را به خود اختصاص داده. در زمان این رکورد زدنی در سال ۲۰۱۷، رایان فقط ۶ سال داشت، در حالی که از کانال یوتیوبش بیشتر از ۱۲ میلیارد بار بازدید شده بود.

کانال یوتیوب او حالا ۲۱ میلیون دنبال کننده دارد و بیشتر از ۳۱ میلیارد بار دیده شد. رایان از طریق همین کانال سالانه ۲۲ میلیون دلار کسب درآمد می‌کند.

متو-اندرو باج ۱۶ ساله: بزرگ دست‌ترین پسر نوجوان دنیا

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند + تصاویر

باج بیشتر از ۲/۰۸ متر قد دارد که البته دست‌ها و پا‌های بزرگ او هم با اندام درشت او هماهنگی دارند، گرچه او فقط با اندازه‌ی دست هایش توانسته رکورد شکنی کند.

طول دست‌های راست و چپ باج، از مچ دست تا نوک انگشتان وسط، به ترتیب ۲۲/۴۷ و ۲۲/۱۹ سانتیمتر است. رکورد باج در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسید و او در آن زمان ۱۶ سال داشت.

لارس موتزای ۱۶ ساله: بزرگ پا‌ترین پسر نوجوان دنیا

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند

باج رکورد بزرگ پا‌ترین پسر نوجوان را هم به نام خودش ثبت کرده بود، اما چند ماهی نگذشته بود که لارس موتزا، رکورد باج را هم شکست.

موتزا در زمان ثبت این رکورد، ۱۶ سال و ۵۹ روز سن داشت. پای چپ او ۳۵/۰۲ و پای راستش ۳۴/۹۷ سانتیمتر طول دارد.

به گفته‌ی موتزا، دیگران گاهی او را به خاطر پاهایش دست می‌اندازند، اما در مجموع آزاردهنده‌ترین چیز برای او محدود بودن گزینه‌هایی است که برای انتخاب کفش دارد: «اینکه دو تا گزینه برای انتخاب کفش داشته باشی حتماً تجربه‌ی خاصیه.»

سون وید ۷ ساله: بیشترین دفعات دست زدن در طول یک دقیقه

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند

وید ۷ ساله در سال ۲۰۱۸ با ۱۰۸۰ بار دست زدن در طول فقط ۶۰ ثانیه، رکورد شکنی کرد. دست‌های وید زمانی که برای این رکورد تمرین می‌کرد، به خاطر سایش زیاد تاول زده بودند.

رکسان داونز ۹ ساله: جوان‌ترین سردبیر نشریه در دنیا

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند

قبل از انتشار اولین شماره‌ی نشریه‌ی استرالیایی IT GiRL، داونز که خود اهل استرالیا است، به مدت ۶ ماه در سال ۲۰۱۸ سردبیر این نشریه بود. وظایف او شامل برگزاری جلسات معرفی نشریه، ساخت موضوع، مطالعه‌ی بازار، نگارش نامه‌ی ماهانه‌ی سردبیر و بازبینی نشریه قبل از چاپ بود.

بن مونی: طولانی‌ترین دستبند ساخته شده از کش پلاستیکی و طولانی‌ترین زنجیر ساخته شده از کلیپس کاغذ

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند

مونی ۲ رکورد جهانی به نام خود ثبت کرده.

او در سال ۲۰۱۴، هفت سال داشت که با ساخت طولانی‌ترین دستبند کش پلاستیکی دنیا، اولین رکوردش را به نام خود ثبت کرد. او برای ساخت این دستبند ۷۵۳/۳۹ متری، از کش‌های رنگی‌ای استفاده کرد که در آن زمان به شدت رایج و فراگیر شده بودند.

۳ سال بعد، او رکورد شکنی دیگری کرد که ساخت طولانی‌ترین زنجیر ساخته شده از کلیپس کاغذ بود. مونی با اتصال ۶۶ هزار کلیپس کاغذ به یکدیگر، یک زنجیر ۲۰۱/۷۸ متری ساخت.

کیتی بورکای ۱۱ ساله: بیشترین شبدر چهار برگ جمع آوری شده طی یک ساعت

با کودکانی آشنا شوید که در کتاب گینس رکورد دار هستند

بورکا در سال ۲۰۱۸، یازده سال داشت که با جمع آوری ۱۶۶ شبدر چهار برگ در عرض یک ساعت توانست رکورد شکنی کند. او این رکورد شکنی را در ویرجینیا، ایالت محل زندگی اش انجام داد و تنها دلیلش برای این کار مهارت زیادی بود که در پیدا کردن شبدر‌های چهار برگ دارد.

چو جیانیوی ۱۳ ساله: حل ۳ مربع روبیک در سریع‌ترین زمان در حین پرتاب و دست به دست کردن آن‌ها

کودکانی که در کتاب گینس رکورد دار هستند

جیانیو ۳ سال تمرین کرده بود تا بتواند رکورد حل ۳ مربع روبیک در کمترین زمان در حین پرتاب و دست به دست کردن آن‌ها را به نام خودش ثبت کند.

جیانیو در سال ۲۰۱۸ یعنی زمانی که ۱۳ سال داشت در یک برنامه‌ی تلویزیونی چینی و به طور زنده این رکورد زنی را انجام داد. او کار حل ۳ مکعب روبیک را تنها در عرض ۵ دقیقه و ۶/۶۱ ثانیه و در حالی که آن‌ها را پرتاب و دست به دست می‌کرد، انجام داد.

۴،۴۷۲ دانش آموز هندی: بزرگ‌ترین اجتماع مردمی با لباس گاندی

کودکانی که در کتاب گینس رکورد دار هستند

این گردهمایی در سال ۲۰۱۸، در جریان جشن سالروز تولد گاندی در هند که یک جشنواره‌ی سالانه است، صورت گرفت.

در این مراسم ۴،۴۷۲ دانش آموز از مدارس اطراف، در لباس گاندی، شخصیت مشهور و برجسته‌ی هندی، در این جشن حاضر شدند.

کرشنا راوات ۱۰ ساله: جوان‌ترین نمایش نویس دنیا

کودکانی که در کتاب گینس رکورد دار هستند

این دختر هندی تنها ۱۰ سال داشت که نمایشنامه‌ی خودش به نام «ماجراجویی‌های جادویی و عرفانی – کلید گمشده» را به تحریر درآورد، مقدمات اجرای آن را فراهم و در آن بازی کرد. این نمایش ۸۵ دقیقه ای، ۴۰ بازیگر داشت که بخشی از آن‌ها از دوستان راوات و بخش دیگر بازیگران حرفه‌ای بودند که برای بازی دستمزد دریافت می‌کردند. در واقع این نمایش، یک تئاتر واقعی و رسمی بود.

دیه گو سوارز ۷ ساله: جوان‌ترین کاشف فسیل دایناسور در دنیا

کودکانی که در کتاب گینس رکورد دار هستند

سوارز ۷ ساله در سال ۲۰۱۴ به همراه پدر و مادرش که هر دو زمین شناس هستند، به سفر رفته بود که ۲ تکه استخوان از یک گونه‌ی ناشناخته‌ی دایناسور را پیدا کرد.

این فسیل را به افتخار کاشفش، به اسم او و کشور محل کشف یعنی شیلی نامگذاری کردند. این فسیل دایناسور چیلیسورس دیه گو سوارزی نام گرفته.

منبع: روزیاتو

انتهای پیام/

 

نظر شما