شناسهٔ خبر: 35423941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام شهرستانی:

فرهنگ و مدیریت جامعه دارای اشکالاتی است

قم - نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران گفت: فرهنگ و مدیریت جامعه دارای اشکالاتی است که باید با جدیت هر چه تمام‌تر برای حل آن تلاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد شهرستانی شامگاه چهارشنبه در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور و معاونان وی اظهار داشت: اشکال اساسی در زمینه مباحث مالیاتی آن است که این امور در فرهنگ جا نیفتاده است.

وی با بیان اینکه ما از روز اول متکی به نفت بوده‌ایم و باید پرسید چرا کشاورزی و صنعت ما در طول این سال‌ها تقویت نشده است، گفت: بخش عمده صادرات زعفران دنیا در اختیار ایران است که از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و شاهدیم که محصولات ایران به صورت خام به دیگر کشورها وارد شده و آنان با یک بسته بندی مناسب با چندین برابر قیمت به فروش می‌رسانند.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران با بیان اینکه ما ضعف مدیریتی در کشور داریم افزود: سرمایه‌های کشور در بخش‌های مختلف از جمله نیروی انسانی و نخبگان را باید حفظ کنیم و از آنان بهره‌برداری لازم را انجام دهیم که متأسفانه تاکنون اینگونه نبوده است.

وی ابراز داشت: نباید همدیگر را در از دست دادن سرمایه‌های کشور مقصر بدانیم و این اشکالات به تمامی بخش‌ها باز می‌گردد.

فرهنگ و مدیریت جامعه دارای اشکالاتی است

حجت الاسلام شهرستانی گفت: فرهنگ و مدیریت جامعه دارای اشکالاتی است که باید با جدیت هر چه تمام‌تر برای حل آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: امروز کشورهای اسلامی نتوانسته‌اند در بین کشورهای دنیا خود را در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصاد و هنر نشان دهند و امروز در حالی که مسیحیان صدها فیلم در مورد دین مسیحیت تولید کرده‌اند ما انگشت شمار فیلم در خصوص حضرت محمد(ص) ساخته‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز پیشرفت‌های خوبی در کشور داشته‌ایم اما باید برای رسیدن به جایگاه ایده‌آل همت مضاعف داشت.

حجت الاسلام شهرستانی ابراز داشت: امروز محاصره اقتصادی موجب آسیب‌هایی به مردم و کشور شده که باید مقابله عملی برای این امر داشته باشیم.

وی افزود: امروز کشور ما در زمینه تجهیزات نظامی و پزشکی جایگاه خوبی دارد اما در ابعاد دیگر نیز می‌توانیم به توفیقاتی دست یابیم که ضرورت آن داشتن اتحاد و همدلی است.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران گفت: در زمینه پرداخت مالیات‌ها نباید افراد جامعه بگویند به ما مربوط نیست بلکه همه باید برای آبادانی کشور تلاش کنیم و سهیم باشیم با روش‌های عاقلانه و برخورد مناسب این امر ممکن است.

نظر شما