شناسهٔ خبر: 35423524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۹۷ درصد دانش آموزان گیلان ثبت نام کرده اند

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: تاکنون ۹۷.۳۷ درصد دانش آموزان استان در سامانه ثبت نام شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، نادر جهان آرای غروب چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش  استان در رشت افزود: برای سال تحصیلی جدید و  تاکنون در پایه اول ۹۹.۵۶ درصد نوآموزان ثبت نام شده اند، همچنین در پایه هفتم ۹۱.۰۶ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه در پایه دهم هم ۷۹.۶۲ درصد دانش آموزان ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند، تصریح کرد: ۷.۷۱ درصد دانش آموزان رشته ریاضی، ۲۶.۳۷ درصد دانش آموزان رشته علوم تجربی، ۳۱.۷۳ درصد رشته علوم انسانی، ۱۲ درصد رشته معارف، ۱۷.۲۵ درصد رشته فنی حرفه ای، ۱۶.۲۵ درصد رشته کارودانش را انتخاب کرده اند.

جهان آرای با بیان اینکه در کشور پوشش تحصیلی ۸۱ درصد اعلام شده ، خاطرنشان کرد: در جشن شکوفه ها برای ۳۱ شهریور ماه سالجاری در بندرانزلی برنامه ریزی شده، همچنین جشن آغاز سال تحصیلی دانش آموزان هم در هنرستان کیومرث صابری واقع در ناحیه یک رشت پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۳ مدرسه شبانه روزی در استان، تصریح کرد: حدود چهار هزار و ۳۰۰ دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند و بیشتر مدارس شبانه روزی استان شرایط و امکانات اولیه تحصیل را ندارند و از طرفی اولویت با جیره غذایی اینگونه مدارس است‌.

وی ادامه داد:   البته سال گذشته در قالب اعتبارات کشوری و استانی به  این مدارس  اعتباری حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک شد که امسال هم اعتباری حدود شش میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به افتتاح ۲۹ پروژه آموزشی در استان تا مهرماه سالجاری تصریح کرد: از این تعداد ۲۵ پروژه آموزشی، سه پروژه ورزشی و یک پروژه نیز مربوط به افتتاح کانون فرهنگی و تربیتی است.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده از کل مناطق ۳۴ گانه آموزش و پرورش گیلان حدود ۱۴۴ مدرسه با ۳۲۰ کلاس درس دارای بخاری‌های نفتی هستند که با ۳۳ میلیارد ریال تا مهرماه استاندارد سازی می شوند.

جهان آرای با اشاره به اجرای شیوه نامه تقویت بنیه علمی در راستای تقویت بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه داد: جلب مشارکت های مادی و معنوی، کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی از دیگر اهداف این شیوه نامه می باشد.

سال گذشته بیش از  ۳۷۵ هزار دانش اموز  در مدارس گیلان تحصیل کردند.

۷۲۹۶۲/۲۰۰۷

نظر شما