شناسهٔ خبر: 35423162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انسجام تیم اقتصادی دولت می‌تواند مشکلات صنایع استان مرکزی را حل کند

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: انسجام تیم اقتصادی دولت در استان مرکزی می تواند مشکلات ایجاد شده در صنایع این استان را حل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید«مهدی مقدسی» روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها افزود: وزرای صمت، اقتصاد و تعاون با همکاری می توانند برای عبور از تنگناهای صنایع استان موثر باشند.
وی اظهارداشت: صنایع در چند استان از جمله اصفهان، آذربایجان، خوزستان و مرکزی با مشکلاتی مواجه هستند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران هپکو در روزهای اخیر مشکلات خود را به صورت صنفی مطرح کردند و اجازه سو استفاده به رسانه های خارجی ندادند.
مقدسی افزود: رفع مشکلات این واحد با مشارکت مدیران و مسولان استانی و کشوری قابل رفع است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه های جزیره ای به موضوع صنایع باعث شده تا قشر زحمت کش کارگر در واحدهای صنعتی دچار مشکلات متعدد شود.

مقدسی افزود: نشست های متعددی با تعدادی از وزرا و معاونان آنان برای رفع و کاهش مشکلات صنایع استان مرکزی انجام شده است.

وی اظهار داشت: پیشنهاد شد تا گروه معدنی در قالب کنسرسیوم توسط گل گهر سیرجان، چادر ملو، مس و پیمانکاران معدنی؛ شرکت هپکو را مدیریت کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: این پیشنهاد مورد اقبال وزرا مربوطه قرار گرفته است تا مشکلات هپکو برای همیشه برطرف شود.

مقدسی افزود: تکمیل زنجیره تولید، کاهش مشکلات هپکو و نیاز به محصولات تولیدی از جمله دلایلی است که می تواند به کاهش مشکلات هپکو کمک کند.

وی اظهار داشت: برخی در مقوله هپکو ؛ استاندار مرکزی را تنها گذاشتند و تصمیمات جزیره ای موجب شد مشکلاتی برای استان و مدیران استان به وجود آید.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری اختیارات به استانداران همواره مورد تاکید نمایندگان مجلس بوده است.

مقدسی در ادامه افزود: سهامدار شرکت آذرآب بانک کشاورزی است و این واحد صنعتی نیرو، حسن سابقه و تجهیزات دارد و می تواند به رونق گذشته بازگردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: رویکرد رئیس قوه قضاییه در کاهش فرایند رسیدگی و کاهش شمار زندانیان مطلوب بوده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ارایه لایحه خشونت علیه زنان به مجلس به فال نیک گرفته می شود و مجلس در راستای حمایت از کانون خانواده به این موضوع در اسرع وقت رسیدگی می کند.

مقدسی در ادامه افزود: رویکرد دانشگاهها باید به سمت افزایش تولید ناخالص ملی، بهره گیر ی از ظرفیت علمی باشد.

وی اظهار داشت: لازم است از ظرفیت هیات علمی دانشگاه ها برای کاهش مشکلات صنایع استفاده شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت:باید نقش دانشگاه ها در تولید افزایش پیدا کند و شان و جایگاه علمی اعضای هیات علمی ارتقا یابد.

مقدسی افزود: تعداد کمی از صنایع، واحد تحقیقات و پژوهش دارند و باید در سال تحصیلی جدید رویکرد دانشگاه ها به سمت استفاده از علم و شرکت های دانش بنیان باشد.

وی اظهار داشت: صنعت خودروی کشور به بیماری مزمن مبتلا شده است و نوسان نرخ ارز موجب شده تا خودروسان نتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودروسازی ایران نیازمند تحول است و در صورت تغییر شرایط ارزی باید فضای رقابتی در این صنعت به وجود آید.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که دو کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است. 

۶۹۹۱/۳۰۷۵

نظر شما