شناسهٔ خبر: 35422938 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

گوگل یک شرکت هوش مصنوعی انگلیسی را رسما وارد مجموعه خود کرد

شرکت گوگل سرانجام شرکت مراقبت های بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی DeepMind را که در سال 2016 خریده بود به مجموعه رسمی فعالیت های خود اضافه کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گوگل سرانجام شرکت مراقبت های بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی DeepMind را که در سال 2016 خریده بود به مجموعه رسمی فعالیت های خود اضافه کرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این شرکت با مبلغ 400 میلیون پوند (500 میلیون دلار) خریداری شد.DeepMind Health اکنون به طور رسمی بخشی از سیستم مراقبت های بهداشتی اختصاصی گوگل است که به ریاست دیوید فاینبرگ مدیر بخش مراقبت های بهداشتی گوگل عمل می کند.

این ادغام بخشی از برنامه جنجالی سلامتی گوگل است. برنامه ای که یک سرویس هوش مصنوعی است که به پزشکان متخصص کمک می کند تا بیماران تحت کنترل خود را بهتر درمان کنند. این تغییر به این معنی است که DeepMind Health ، واحدی که در بهبود مراقبت های پزشکی از استفاده از هوش مصنوعی متمرکز است ، اکنون بخشی از بخش مراقبت های بهداشتی اختصاصی گوگل است.

دومینیک کینگ، مدیر کلینیکی DeepMind ، ضمن اعلام این تغییر در یک وبلاگ طی روز چهارشنبه اعلام کرد هدایت این تیم را از لندن ادامه خواهد داد. حدود 10 ماه زمان لازم بود تا این ادغام اتفاق بیفتد.یک منبع آگاه در مورد این موضوع گفت: گوگل قصد داشت کنترل بیشتری بر بخش DeepMind داشته باشد و در نتیجه روی مدیران نیز اعمال نفوذ بیشتری داشته باشد. اساساً DeepMind به عنوان یک سازمان تحقیقاتی کار می کند و گوگل متمرکز بر بازاریابی یافته های خود است.

ابعد مهم این ادغام انگلیسی بودن این شرکت است چرا که سیستم DeepMind با سیستم بهداشت و درمان و بودجه انگلیس ، NHS ، تحت Google Health ادامه پیدا کرده است. مشارکتهای فعلی NHS با DeepMind شامل بیمارستان چشم مورفیلدز است که برای تشخیص بیماریهای چشم فعالیت می کند.

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما