شناسهٔ خبر: 35422327 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیته ملی المپیک:

توانمندی ایران و قزاقستان همکاری های ورزشی دوجانبه را ارتقا می دهد

تهران- ایرنا - رئیس کمیته ملی المپیک در سفر به جمهوری قزاقستان با اشاره به جایگاه سوم ورزش ایران در آسیا و توانمندی های ورزشی قزاقستان ، این توانمندی ها را زمینه ساز همکاری های ورزشی میان دو کشور دانست.

صاحب‌خبر -

"رضا صالحی امیری" رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران که جهت شرکت در سومین نشست کمیته المپیک کشورهای آسیا در ناحیه آسیای مرکزی به جمهوری قزاقستان سفر کرده است، عصر امروز (چهارشنبه) در این نشست سخنرانی کرد.

امیری، ضمن معرفی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش، بر توسعه همکاری‌ ها میان کشورمان و کشورهای حوزه آسیای مرکزی تأکید کرد. وی در این نشست پیشنهاد برگزاری المپیاد ورزشی کشورهای آسیای مرکزی را مطرح کرد که با استقبال کشورهای عضو مواجه و مورد پذیرش قرار گرفت.

رئیس کمیته ملی المپیک ایران همچنین عصر امروز با "تیمور کولیبایف" همتای قزاقستانی خود دیدار و درخصوص توسعه همکاری های ورزشی میان دو کشور گفت و گو کرد.

 وی در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه سوم در ورزش آسیاست و در بسیاری از ورزش ها همچون کشتی، جودو ، والیبال، وزنه برداری و ... در میان مدعیان جهانی است.

وی افزود: جمهوری قزاقستان نیز در برخی از ورزش ها توانمند و دارای رتبه های جهانی است و این توانمندی‌ها می تواند همکاری های ورزشی میان دو کشور را ارتقا دهد.

کولیبایف نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در جمهوری قزاقستان، درخصوص استفاده از ظرفیت های ورزشی دو کشور و توسعه همکاری ها اعلام آمادگی کرد.

روسای کمیته ملی المپیک ایران و قزاقستان همچنین در حاشیه این نشست، یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه را امضا کردند.

جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و افغانستان از اعضای کمیته المپیک کشورهای آسیا در حوزه آسیای مرکزی هستند.

نظر شما