شناسهٔ خبر: 35421647 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 معادله چند مجهولي استراماچوني براي دربي

پيش از شروع ديدار استقلال و نفت مسجدسليمان در هفته سوم رقابت هاي ليگ برتر با وجود اينکه استقلالي از مصدومان و محرومان تيم شان در بازي هفته آينده مقابل پرسپوليس خبر داشتند، باز هم به ستاره هاي حاضر در ترکيب تيم در بازي مقابل نفت دل خوش بودند و خيال شان راحت بود استراماچوني از اکثر آنها در بازي يکشنبه هفته آينده استفاده خواهد کرد. اتفاقات عجيب بازي با نفت مسجدسليمان اما باعث شد حالا حداقل يکي‌، دو بازيکن به ليست مصدومان و غايبين استقلال براي بازي مقابل رقيب سنتي اضافه شود و اين يعني سخت شدن کار براي استراماچوني در انتخاب ترکيب آبي ها در روز دربي.

اخراج فرشيد اسماعيلي، مصدوميت شيخ دياباته و مهدي قائدي اتفاقاتي بودند که در بازي روز يکشنبه مقابل نفت مسجدسليمان به ضرر استقلال رخ دادند. علاوه بر اينکه فرشيد باقري هم پيش از اين يکي از مصدومان استقلال بود و نرسيدنش به دربي قطعي است. روزبه چشمي هم با توجه به اينکه به تازگي به تمرينات استقلال اضافه شده، بعيد است يکي از گزينه هاي استراماچوني سخت گير باشد. محمد بلبلي هم که محروم اين روزهاي استقلال است و فعلا فرصت بازي در ليگ را پيدا نمي کند.

همه اين ها بدون شک باعث خواهند شد که ترکيب استقلال در بازي روز يکشنبه آينده دست خوش تغييرات زيادي شود. شايد بزرگ ترين خوش شانسي استراماچوني و آبي ها اين است که در عقب زمين آنها مصدوم يا محرومي ندارند و ترکيب شان تغيير نخواهد کرد. يعني حسين حسيني مطمئنا دروازه بان فيکس استقلال در دربي خواهد بود. حضور وريا غفوري، محمد دانشگر و سياوش يزداني هم تا حد زيادي حتمي است و در سمت چپ هم احتمالا استراماچوني باز هم از ميليچ استفاده کند.

از خط هافبک به بعد معادلات پيچيده مي شوند. در پست هافبک دفاعي حضور علي کريمي در ديدار مقابل پرسپوليس قطعي به نظر مي رسد اما اينکه با توجه به نبود فرشيد باقري، استراماچوني از کدام بازيکن در کنار باقري استفاده کند هنوز مشخص نيست. آرش رضاوند بازيکني بود که در ديدار مقابل نفت مسجدسليمان کنار علي کريمي بازي کرد و ضمن اينکه خودش گزينه اي براي تکرار اين کار است، مسعود ريگي هم مي تواند به خط هافبک استقلال اضافه شود. جلوتر از هافبک دفاعي هاي استقلال سه بازيکن هجومي بازي مي کنند که با توجه به شرايط فعلا فقط حضور داريوش شجاعيان قطعي به نظر مي رسد. سجاد آقايي، علي دشتي و محسن کريمي هم بازيکناني هستند که توانايي بازي در پست مهدي قائدي و فرشيد اسماعيلي را دارند. در نوک حمله هم اين روزها تنها گزينه استراماچوني براي استفاده به جاي دياباته، مرتضي تبريزي است.
گزينه اي که البته استراماچوني بارها در صحبت هايش گفته از جهات مختلف تفاوت هاي زيادي با دياباته دارد.

تصميم جديد مجيدي براي تيم اميد

فرهاد مجيدي در هفته اي که گذشت دو بازي ليگ برتر را از نزديک ديد. بازي فولاد در برابر سپاهان که با نتيجه مساوي بدون گل پايان يافت و بازي سايپا در برابر نساجي که 7 گل به دنبال داشت. سرمربي تيم اميد امروز براي حضور در ساختمان پک و تماشاي چندين فيلم بازي هاي هفته اخير ليگ برتر و همچنين ديدار با ابراهيم صادقي سرمربي تيم سايپا را برنامه ريزي کرده است و در هفته هاي آتي هم اين برنامه را تکرار خواهد کرد.

فرهاد مجيدي بر اين عقيده است برخي از بازيکناني که پيش از حضور وي در راس کادر فني تيم اميد در اردوي اين تيم حاضر مي شدند و وي هم بعد از شروع کار مجبور شد آنها را دعوت کند کارايي لازم را براي تيم اميد ندارند و مي بايست دست به دعوت از بازيکنان جديد بزند و به همين بهانه به تماشاي بازي هاي ليگ برتر نشسته است و مي خواهد چند جلسه با مربيان تيم هاي ليگ برتري برگزار کند. اين در حالي است که برخي از اعضاي کميته فني شايد راضي به ادامه حضور فرهاد مجيدي در راس کادر فني تيم اميد نباشند، اما مهدي تاج رئيس فدراسيون فوتبال تغيير در کادر فني تيم اميد در اين برهه از زمان را به صلاح تيم اميد نمي بيند و از حميد استيلي خواسته دست در دست فرهاد مجيدي حاشيه هاي تيم اميد را کم کنند.

سرمربي تيم اميد خرسند از تماشاي بازي هاي ليگ برتر اينبار مي خواهد دست به دعوت از بازيکنان جديد بزند و ليست جديد تيم اميد حتما با سورپرايزهاي ويژه اي همراه خواهد بود. به طور مثال در بازي سايپا – نساجي رحمان جعفري مهاجم تيم ميهمان در ترکيب نساجي خوش درخشيد و زننده دو گل از سه گل بود. همچنين محمد شريفي که پيش از اين براي تيم ملي نوجوانان در جام جهاني بازي کرد در ترکيب سايپا بازي بدون نقصي ارائه داد و علي شجاعي هم زننده يکي از گل هاي نساجي بود. فرهاد اين مسير را در هفته هاي آتي ادامه مي دهد و جالب اينکه با وجود دو شکست در برابر ازبک به هدايت تيم اميد به المپيک اميدوار است.

مقصد مانژو مشخص شد

الريان قطر

ماريو مانژوکيچ يکي از مهاجمان بزرگ فوتبال کرواسي و اروپا است. بعد از بازگشت ايگواين به يووه سرمربي اين تيم تصميم گرفت که مانژوکيچ را در فهرست فروش باشگاه قرار دهد. تيم هاي بزرگ اروپايي به دنبال جذب مهاجم کروات يووه بودند. او از تيم‌هايي مثل پاري سن ژرمن، منچستر يونايتد و حتي بايرن مونيخ پيشنهاد داشت اما دست به تصميم عجيبي زد.

مانژوکيچ از چند تيم قطري پيشنهاد داشت و در نهايت تصميم نهايي خود را گرفت. او روز گذشته وارد قطر شد و در اسپاير تست پزشکي داد. روزنامه الراي مقصد نهايي مهاجم کروات را اعلام و تاکيد کرد که او در صورت موفقيت در تست پزشکي با باشگاه الريان قرارداد امضا خواهد کرد. يک منبع نزديک به باشگاه الريان جذب مانژوکيچ را تاييد کرد و اين بازيکن قرار است که به زودي به رسانه ها معرفي شود.

موفقيت روز

آزمون به دايي رسيد

در اولين ديدار فصل جديد ليگ قهرمانان اروپا زنيت به ديدار ليون فرانسه رفت که اين ديدار با تساوي يک بر يک به پايان رسيد. سردار آزمون موفق شد اولين گل اين فصل ليگ قهرمانان را به ثمر برساند تا براي اولين بار يک ايراني گل نخست فصل را ثبت کند.

اين سومين گل سردار آزمون در ليگ قهرمانان اروپا بود و باعث شد او در کنار علي دايي گلزن‌ترين بازيکن ايراني در معتبرترين تورنمنت باشگاهي جهان لقب بگيرد. البته آزمون در مرحله پلي آف ليگ قهرمانان توانست به تيم‌هاي اندرلخت بلژيک و آژاکس هلند گلزني کند که اين آمار جزو گل‌هاي اروپايي محسوب مي‌شود و شامل ليگ قهرمانان نمي‌شود و از مرحله گروهي تعداد گل‌هاي آن محاسبه مي‌شود.

سردار آزمون توانست با پيراهن روستوف برابر بايرن مونيخ و اتلتيکومادريد نيز گلزني کند و با گلي که ديشب برابر ليون به ثمر رساند با سه گل زده در کنار علي دايي قرار گرفت. البته دايي در 15 ديدار توانست سه گل در ليگ قهرمانان به ثمر برساند، ولي آزمون با هفت بازي توانست به اين رکورد برسد. آزمون همچنين با زدن سه گل در ليگ اروپا توانسته است برترين گلزن ايراني در اين تورنمنت نيز باشد.

نظر شما