شناسهٔ خبر: 35421619 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

کنکور دستاوردی برای کشور ندارد

تندگویان گفت: کنکور دستاوردی برای کشور ندارد. آنچه که خدمت و فعالیت ها را می چرخاند نخبه های اجتماعی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، دومین نشست مجلس دانش آموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش و برخی از معاونان وزارت آموزش و پرورش در مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد . مهمان ویژه این مراسم «محمدمهدی تندگویان» معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بود.

 

در این نشست تندگویان گفت:مشکل اصلی جوانان کشور مهارت است. این درد اول کشور است که در حوزه جوانان و فارغ التحصیلان وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه نظام آموزشی ما از مهارت به دور است افزود: دانش آموزان در مجلس دانش آموزی مهارت های اجتماعی که برای آینده کشور نیاز است یاد می گیرد.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: اما حداقل 40 درصد  از زمان آموزش باید به موضوعات مهارتی باشد.

 

بیش از حد فارغ التحصیلان بیکار داریم که به دلیل عدم توانایی مهارت بیکار هستند. بخشی از آسیب های اجتماعی  به دلیل  این است که مهارتی به افراد یاد نداده ایم.

 

وی با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش که گفتند کنکور حذف نمی شود گفت: اما این مجلس دانش آموزی می تواند کنکور را هم حذف  کنید و این نیاز کشور است  که باید انجام شود.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: کنکور دستاوردی برای کشور ندارد. آنچه که خدمت و فعالیت ها را می چرخاند نخبه های اجتماعی  هستند که یاد گرفته اند از ظرفیت خود و مردمی برای توسعه کشور هدایت کنند.

 

نظر شما