شناسهٔ خبر: 35421611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 رئيس شوراي اسلامي باغستان :

عمليات متعدد عمراني در شهر تداوم دارد

شهريار-برزگر

مهندس امامي ازتداوم اجراي عمليات جدولگذاري، زيرسازي آسفالت و لکه گيري در سطح شهر خبر داد و افزود:نظر به اينکه تمامي زير ساخت‌هاي آب و فاضلاب شهري به دليل پراکندگي کالبدي شهر صورت نگرفته است، ولي همچنان با وجود اين محدوديت، عمليات عمراني فوق در سطح معابر شهرجريان دارد.

رئيس شوراي شهرباغستان گفت:از ابتداي شروع بکار دوره پنجم شوراي اسلامي و مديريت جديد شهري باغستان تا ابتداي شهريور ماه سال جاري، بالغ بر 40/000متر طول جدولگذاري و 400/000 متر مربع زيرسازي و آسفالت در سطح معابر اجرا شده است و طبق برنامه‌ريزي انجام شده در کنار ساير پروژه‌هاي عمراني و خدماتي، توسعه ، سازندگي و آباداني شهر همچنان تداوم خواهد داشت.

مدير کل دفتر جذب و حمايت از سرمايه گذاري استانداري قزوين :

برنامه راهبردي عملياتي توسعه آوج اجرا مي‌شود

قزوين-خردمند

مديرکل جذب و حمايت از سرمايه‌گذاري استانداري قزوين گفت:برنامه راهبري عملياتي توسعه پايدار شهرستان آوج به عنوان يکي از 31 شهرستان محروم و کمتر توسعه يافته کشور امسال اجرا مي‌شود.

مرتضي عليخاني در نشست ستاد توسعه شهرستان آوج افزود: در اسفندماه سال 96 پيشبرد توسعه پايدار اقتصاد 31 شهرستان محروم و کمتر توسعه يافته کشور با تاکيد بر سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت که آوج نيز يکي از آنها بود.

وي اضافه کرد: در تيرماه سال 97 نيز مديريت و برنامه ريزي استان سند توسعه آوج را تهيه و تکميل و به وزارت کشور ارسال کرد و پس از آن در اسفندماه سال 97 رونمايي از سند و آغاز عمليات اجرايي و تصويب اولويت‌ها در شوراي معاونين وزارت کشور در 21 بند تصويب شد.

عليخاني ادامه داد: آوج به عنوان شهرستان کمتر توسعه يافته ظرفيت‌هاي خوبي در گردشگري، کشاورزي و راه، گاز و برق دارد و طي چند جلسه اي که در گذشته در وزارت کشور و به تبع آن در استان برگزار شد برنامه هايي جهت توسعه آن مطرح شد.

وي اظهار داشت: وزارت کشور سازمان بازرسي را موظف به نظارت بر اجراي اين سند کرده و استانداري نيز موظف شده هر 15 روز گزارش فعاليت‌ها را به وزارت کشور ارسال کند.

عليخاني افزود:سرمايه گذاري نهادهاي تسهيل گر ، شناسايي و به کارگيري سرمايه گذاران بخش خصوصي، ايجاد و گسترش صندوق‌هاي کارآفريني در روستاها، بهره‌گيري حداکثري کمک‌هاي فني اعتباري استان و نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي محصولات آوج از محورهاي مهم برنامه توسعه اين شهرستان هستند که بايد با همکاري دستگاه‌هاي مربوط عملياتي شوند.

مدير دفتر آب بدون درامد آبفاي کهگيلويه و بويراحمد:

شناسايي و جمع‌آوري 2 هزار انشعاب غيرمجاز آب

ياسوج-ربيعي

سلمان جمالفرد با اشاره به اينکه در سال گذشته شاهد کاهش 2 درصدي آب بدون درآمد در سطح شهرهاي استان بوديم، اظهار کرد: تشديد جمع آوري انشعابات غيرمجاز، نصب شيرفشار شکن، تعويض کنتورهاي خراب و نشت‌يابي شبکه توزيع آب از عوامل اصلي کاهش هدر رفت آب در شهرهاي استان است.

به گزارش خبرنگار آفرينش به نقل از روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب استان کهگيلويه و بويراحمد، مدير دفتر آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب استان کهگيلويه و بويراحمد افزود:طي سال گذشته بيش از 4900 فقره انشعاب آب غيرمجاز شناسايي و جمع آوري شد.

وي يادآور شد:از ابتداي سال جاري تا کنون نيز حدود 2 هزار انشعاب غيرمجاز آب در سطح شهرهاي استان شناسايي و جمع آوري شده است.

جمالفرد با اشاره به اينکه شهرهاي ياسوج و مادوان بيشترين انشعاب غيرمجاز آب و فاضلاب را دارند عنوان کرد: شناسايي و جمع آوري انشعابت غيرمجاز از اولويت هاي اصلي آب و فاضلاب استان است.

مدير کل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري قزوين:

برگزاري سفر آموزشي تعدادي از دهياران استان قزوين به اردبيل

قزوين-خردمند

مديرکل امور روستايي و شوراها استانداري بيان داشت:سفر آموزشي تعدادي از دهياران استان قزوين به استان اردبيل با موضوع "آشنايي با روشهاي ايجاد اشتغال در مناطق روستايي" برگزار شد.

اکرم نجفي مديرکل امور روستايي و شوراها با اعلام ‌اين خبر گفت: تعداد 40 نفر از دهياران، بخشداران و کارشناسان فعال در حوزه روستايي استان از روستاهاي شاخص استان اردبيل بازديد کردند.

نجفي در ادامه اظهار کرد: در اين سفر که با هدف آشنايي، ايده يابي و کشف الگوهاي موفق توسعه روستايي انجام پذيرفت، روستاهاي ويلا دره و آلوارس از شهرستان سرعين و روستاي موئيل و همچنين مجتمع توريستي روستايي وله زير از شهرستان مشگين شهر مورد بازديد و بررسي ميداني قرار گرفت.

وي افزود: دهياران حاضر در اين دوره آموزشي از بين دهياران برتر در ارزيابي عملکرد سالانه انتخاب شده اند و برنامه ريزي لازم جهت انجام دو سفر آموزشي ديگر با محوريت توسعه گردشگري روستايي و مديريت پسماندهاي روستايي تا پايان سال‌جاري صورت گرفته است.

مديرکل امور روستايي و شوراها در پايان افزود: سفرهاي آموزشي در راستاي اجراي شيوه نامه آموزشي دهياران ابلاغي وزارت کشور و با هدف استفاده از تجربيات علمي و عملي روستاها و دهياران موفق در زمينه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، گردشگري و عمراني صورت مي‌پذيرد.

نظر شما