شناسهٔ خبر: 35421360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

از سوی یحیی سریع اعلام شد؛

تشریح جزییات بیشتری از عملیات بزرگ علیه تاسیسات نفتی عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح به تشریح جزییات بیشتری از عملیات بزرگ علیه تاسیسات نفتی عربستان پرداخت.

صاحب‌خبر -
یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: ما توان ساخت پهپاد در طول زمان مشخص داریم. عملیات علیه تاسیسات آرامکو پس از رصد جوی دقیق انجام شد.

وی افزود: آسیبی که به تاسیسات نفتی هدف قرار گرفته، وارد شده است بسیار بیش از آنچه اعلام شده، است. حمله به تاسیسات آرامکو با پهپاد‌هایی انجام شده که برخی از آن‌ها امروز برای اولین بار رونمایی می‌شود.

یحیی سریع بیان کرد: پهپاد‌های جدید دارای موتور جت هستند و توان حمل ۴ بمب را دارند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بیان کرد: متجاوزان سعودی به همراه آمریکا سعی در فرار از حقیقت را دارند. ما ده‌ها هدف در بانک اهدافمان در امارات داریم. به امارات می‌گوییم که یک عملیات به تنهایی می‌تواند هزینه زیادی برای شما به بار آورد.

وی گفت: تکیه متجاوزان به تسلیحات آمریکایی و اروپایی شکست خورده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: عملیات توازن بازدارندگی ۲ با پهپاد‌هایی انجام شد که ما برای اولین بار امروز از آن رونمایی می‌کنیم. پهپاد‌هایی که در عملیات علیه تاسیسات آرامکو استفاده شد از نوع قاصف و صماد۳ و نیز دارای موتور‌های جت بودند.

سریع تاکید کرد: امارات باید مشارکت خود در جنگ علیه یمن را متوقف کند اگر که خواهان باقی ماندن برج‌های شیشه‌ای خود است.

وی برای اولین بار تصاویر هوایی از تاسیسات بقیق و خریص نشان داد و گفت: به شما تاکید می‌کنم که حجم خساراتی که به تاسیسات وارد شده است بسیار بیشتر از آنچه سعودی‌ها به آن اذعان کرده اند، است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در تشریح عملیات پهپادی اعلام کرد: پهپاد‌ها از سه نقطه اساسی بر اساس برد و مسیر و از جهات مختلف برحسب مکان هدف برخاسته اند. نقطه اول که پهپاد‌های از نوع قاصف از نسل سوم برخاسته اند که دوربرد هستند. نقطه دوم که پهپاد‌ها از آن برخاسته اند ۱۷۰۰ کیلومتری و نقطه سوم پهپاد‌هایی برخاسته اند که دارای موتور جت هستند و از آن‌ها قبلا هم استفاده شده است و ما بعدا از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما امروز مصمم‌تر برای اجرای عملیات گسترده و ویژه هستیم و این هشداری که آنرا بیش ازهر زمان دیگری جدی بگیرید.

یحیی سریع در ادامه گفت: ما هر آنچه در توان داریم برای پایان رنج‌های ملت خود به کار خواهیم گرفت. خون ملت ما گرانقیمت است. خون یمنی‌ها به هدر نخواهد رفت. کودکان ما به سبب محاصره از بین نمی‌روند.

وی بیان کرد: آمریکا به دنبال تصاویر جعلی پس از عملیات در راستای کم اهمیت جلوه دادن آن است.

سریع برای اولین بار تصاویری از حمله به بقیق و خریص قبل از هدف قرار گرفتن آن نشان داد و افزود: این تصاویر از سوی هواپیما‌های شناسایی قبل از عملیات گرفته شده است. آمریکا تلاش کرد که تصاویر جعلی منتشر کند تا از اهمیت عملیات بکاهد. ما به سطح عالی از کفایت و توان در همه زمینه‌ها رسیده ایم. نیرو‌های ما توان ساخت و تولید بسیاری از پهپاد‌ها را دارند. عملیات توازن بازدارندگی ۲ بهترین مثال برای آنچه نیرو‌های ما در سطح طراحی و اجرا رسیده است، محسوب می‌شود. عملیات با رصد اطلاعاتی دقیق انجام شده است و از جمله آن گرفتن تصاویری از داخل مواضع مورد هدف است. آسیب وارده بسیار بیشتر و میزان تخریب بسیار بیشتر از آنچه اعلام شده، است. آتش برای چندین ساعت ادامه داشت و دشمن توان مهار آنرا نداشت و با این تفاسیر آیا میزان آسیب می‌تواند آنگونه که آمریکا به دنبال نشان دادن آن است، باشد؟

سخنگوی نیرو‌های مسلح گفت: درباره انواع پهپاد‌هایی که عملیات را انجام داده اند؛ عملیات با تعدادی ازپهپاد‌ها انجام شده است از جمله پهپاد‌هایی که برای اولین بار از آن رونمایی خواهیم کرد. از نقطه اول پهپاد‌هایی برخاسته اند از نوع قاصف از نسل سوم که دوربرد هستند و ما برای اولین بار آن‌ها را رونمایی می‌کیم و از قبل هم استفاده شده است، از نقطه دوم پهپاد‌های صماد ۳ که برد آن‌ها بین ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ است، برخاسته اند و از نقطه سوم پهپاد‌های دارای موتور جت که از قبل هم استفاده شده است و بعدا از آن رونمایی خواهیم کرد. پهپاد‌ها توان حمل چهار بمب دقیق در اصابت به هدف را دارا هستند. پهپاد‌ها توان استتار و مانور و اصابت هدف از زوایای متعدد را دارند. پهپاد‌های دیگری برای پوشش و پارازیت سامانه‌های پدافندی سعودی و نیز به شکل ایذایی به کار گرفته شد تا پهپاد‌های اصلی بتوانند به هدف برسند.

یحیی سریع افزود: دلبستن متجاوزان به تسلیحات آمریکایی و اروپایی بیهوده و شکست خورده است، زیرا توان سرنگونی یا هدف قرار دادن هواپیما‌ها و پهپاد‌ها ما را ندارد.
 
 
منبع:المسیره

نظر شما